آهوان دبیرخانه دایمی جشنواره ملی هنرهای جدید در سمنان می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دبیرخانه دایمی جشنواره ملی هنرهای جدید با عنوان آهوان و محوریت معارف رضوی در سمنان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری اولین دوره جشنواره ملی هنرهای جدید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: دبیرخانه دایمی جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی و عنوان آهوان هفته آینده در مراسمی در سمنان افتتاح می شود و فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره ملی هنرهای جدید بر بستر فضای مجازی برگزار می شود اظهار داشت: کیفیت این جشنواره باید مورد توجه باشد و برنامه های اصلی و جنبی آن با تاکید بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره پیش بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی جشنواره ملی هنرهای جدید باید بر تولید محتوا متناسب با معارف رضوی و برای فضای مجازی متمرکز بود تاکید کرد: برگزارکنندگان این جشنواره به دنبال تولید محتوا در موضوع دینی با تاکید بر معارف رضوی هستند تا از طریق فضای مجازی فرهنگ رضوی در جامعه توسعه و ترویج شود.

فلاح یادآور شد: اولین دوره جشنواره ملی هنرهای جدید رضوی آهوان قرار است در سه رشته چیدمان و آثار محیطی، پرفورمنس و هنرهای تجسمی، و هنرهای دیجیتال برگزار شود.

در این نشست دبیران علمی و اجرایی و مسوولان برگزاری این جشنواره در خصوص موضوعات این جشنواره، برنامه های مختلف جشنواره ملی و طراحی و کیفیت نمونه پوسترهای این جشنواره بحث و تبادل نظر کردند و تصمیماتی اتخاذ شد.

سمنان در سال‌های گذشته میزبان جشنواره ملی داستانهای رضوی و نیز خاطرات و سفرنامه رضوی بود و در بخش داستان های رضوی ۱۴ دوره از این جشنواره در سمنان برگزارشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha