تامین مالی از طریق بازار سرمایه راهی مطمئن برای توسعه بنگاه‌هاهست

ایلام- ایرنا - دبیر طرح تکاپوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه راهی مطمئن برای توسعه آنهاست.

محمد اوشنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات دینامیک انجام شده نشان می دهد تامین مالی این بنگاه ها از طریق بازار سرمایه و فروش بخشی از سهام آنها در بازار بورس می تواند راه حل مطمئن و خوبی به جای دریافت تسهیلات و انباشت بدهی های دیگر است.

وی افزود: ستوان فقرات توسعه، بحث اعتبارات و توان مالی بنگاه هاست و اگر این سرمایه تامین نشود بدون شک بنگاه ها توان ادامه حیات اقتصادی و تولیدی در شرایط کنونی را نخواهند داشت.

وی یادآور شد: برای تامین مالی بنگاه هایی که دچار مشکل شده اند هماهنگی هایی شده است تا از طریق کارگزاری ها و عرضه سهام در بازار سرمایه بتوانند منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند.

اوشنی گفت: بنگاه ها می توانند با واگذاری مالکیت درصدی از سهام شرکت به مردم از طریق بازار بورس مشکلات مالی خود را برطرف و با توان بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی به عمل آمده تراکنش مالی در کارگزاری سرمایه هزار میلیارد تومان است که این آمار ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده بنگاه ها و توسعه آنها و استفاده از ظرفیت بازار بورس و سرمایه است.

اوشنی گفت: اکنون مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی دره شهر با واگذار کردن ۲۰ درصد سهام شرکت خود در بازار بورس ۲.۵ میلیارد تومان به سرمایه شرکت تزریق کرده و توانسته است با تامین مالی ثانویه مجدد در مدار فعالیت و تولید قرار گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از بازار سرمایه برای برون رفت برخی بنگاه های در راستای تامین مالی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha