۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83904822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اکثر آمریکایی‌ها درباره سلامت انتخابات ۲۰۲۰ تردید دارند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد ۵۵ درصد آمریکایی‌ها اطمینانی به برگزاری انتخابات سالم در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) ندارند و این تردید در بین جمهوریخواهان و رای دهندگان دارای گرایش به حزب جمهوریخواه قوی‌تر است.

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه ان بی سی نیوز و هفته نامه «سِروی مانکی» گویای آن است که اکثریت افراد بزرگسال در آمریکا اطمینان ندارند انتخابات نوامبر در فضایی عادلانه و برابر برگزار شود.

براساس این نتایج، ۵۵ درصد افراد بزرگسال می گویند درباره عادلانه بون انتخابات «چندان اطمینان ندارند» یا «اصلا اطمینان ندارند» و فقط ۱۴ درصد گفتند که «اطمینان کامل» از برگزاری سالم انتخابات دارند ۲۹ درصد از این گروه اعلام کردند که تا اندازه به برگزاری عادلانه انتخابات اطمینان دارند.

این نتایج اختلافات در خط مشی حزبی را بین آمریکایی ها نشان داد به طوری که ۶۵ درصد از افراد بالغ آمریکایی که خود را جمهوریخواه یا «دارای گرایش به جمهوریخواهان» معرفی کرده اند گفتند که درباره نحوه برگزاری انتخابات هیچ اطمینانی ندارند. در مقابل ۴۶ درصد دموکرات ها و کسانی که به این حزب گرایش دارند همین احساس را نسبت به نتایج انتخابات نوامبر داشتند.

اکثریت رای دهندگان مستقل -۵۶ درصد- نیز درباره برگزاری انتخابات برابر و عادلانه تردید داشتند.

این نتایج همچنین نشان داد: ۳۲ درصد جمهوریخواهان و دارای گرایش به جمهوریخواهان «بسیار» یا تا «تا حدی» به برگزاری عادلانه انتخابات اطمینان دارند. در مقابل ۴۳ درصد افراد مستقل و ۵۳ رصد دموکرات ها و افراد دارای گرایش به حزب دموکرات «بسیار» یا «تاحدی» به برگزاری انتخاباتی منصفانه اعتقاد داشتند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون درباره برگزاری عادلانه انتخابات نوامبر ابراز تردید کرده و بیش از مداخله خارجی برگزاری بی نقص انتخابات از داخل را زیر سوال برده است.

وقتی ماه گذشته از ترامپ سوال شد آیا نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت او پاسخ داد «باید دید». ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیز همین تردیدها را مطرح کرده بود.

ترامپ مخالف برگزاری انتخابات به شیوه پست الکترونیکی است و بارها گفته این انتخابات فاسد خواهد بود.

۵۵ درصد افراد بزرگسال آمریکایی می خواهند آمریکایی ها امکان شرکت در انتخابات از طریق ایمیل را داشته باشند، ۵۵ درصد می گویند بسیار یا تا اندازه ای ممکن است این شیوه در انتخابات آتی اجرا شود.

در نظرسنجی اخیر محبوبیت ترامپ تغییر چندانی نداشته است. ۴۴ از درصد افراد بزرگسال آمریکایی قویا یا تا اندازه ای از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری حمایت کردند در حالی که ۵۴ درصد قویا یا تا اندازه ای آن را تایید نکردند. این نتایج مشابه نظرسنجی انجام شده بین ۶ تا ۱۲ ژوئیه (تیر) است.

نظرسنجی مشترک ان بی سی و سروی مانکی به صورت آنلاین و از بین ۴۴ هزار و ۶۰۱ فرد بزرگسال آمریکایی در فاصله زمانی ۳ تا ۹ آگوست (۱۳ تا ۱۹ مرداد با حاشیه خاطی مثبت و منفی ۰.۱ درصد انجام شد. داده ها براساس سن، نژاد، جنسیت، میزان تحصیلات و منطقه جغرافیایی که در امار جمعیتی مرکز آمار آمریکا استفاده می شود ارزیابی شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha