موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت دستگاه هیتر تابشی

تهران- ایرنا –یک شرکت فناور داخلی موفق به ساخت دستگاه جمع‌کن‌ (هیتر) تابشی کاتالیستی شد، دستگاهی که برای گرمایش محیطی و فرایندی در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی کاربرد دارد.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کاظم اسماعیل‌پور مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: جمع کن تابشی کاتالیستی در صنایع نفت و گاز، ایستگاه‌های تقلیل فشار، کوره‌های رنگ الکترواستاتیک، فرآوری مواد غذایی، خشک کردن غلات ، خودروسازی ، لوازم خانگی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. 

وی اعلام کرد: ‌این محصول با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود.

اسماعیل پور افزود: پیش از این تمام نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و با اعمال محدودیت‌های تحریمی و نوسان نرخ ارز، قیمت دستگاه چند برابر شد در نهایت با تلاش محققان جوان شرکت، موفق شدیم تا این محصول را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

او گفت: این دستگاه در اندازه‌های مختلف از ۳۰ سانتیمتر در ۶۰ سانتیمتر تا ۲ متر در ۶۰ سانتیمتر بسته به نیاز مشتری متغیر و قابل ساخت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید شرکت تحت مدیریت او رقمی حدود یک هزار تا هزار و دویست متر است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خطوط تولید آن را راه‌اندازی کرده اند اضافه کرد: کشور سالانه به ۵۰ هزار مترمربع از جمع کن‌های تابشی کاتالیستی نیاز دارد ما امیدواریم با حمایت معاونت علمی بتوانیم  خطوط تولید جدید راه اندازی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha