۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 1154
کد خبر: 83908314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ارگ شهرداری میبد با الگوگیری از اثر تاریخی نارین‌قلعه آغاز شد

یزد- ایرنا- ساخت ارگ شهرداری میبد روز شنبه در مراسمی با حضور استاندار یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا این ساختمان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و زیربنای هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع و در چهار طبقه با الگوگیری از اثر تاریخی نارین قلعه میبد و با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

استاندار یزد در این مراسم گفت: میبد گذشته از آن که یک شهر صنعتی است ظرفیت‌ها و داشته‌ها و باورهای فرهنگی و علمی زیادی هم دارد، در اجرای همه برنامه‌ها و پروژه‌های به ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته ‌است.  

محمد علی طالبی افزود: ما امروز شاهد دیدن همه رویکردهای فرهنگی ، علمی و نرم افزاری و عمرانی و اقتصادی در کنار هم در میبد هستیم .

وی ادامه داد: خوشبختانه در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر رویکرد فرهنگی وجود دارد و این رویکرد را باید همچنان در اجرای همه برنامه‌ها برای کمک به تقویت باورهای فرهنگی و اعتلای شهر مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش‌های ارزنده‌ای را در این شهرستان شاهد بودیم و انشاءالله بر اساس روال حاکم  و با توجه انسجام و همراهی همه مسوولان  شرایط بهتری برای خدمت‌ به مردم فراهم شود.

شهردار میبد هم با شاره به پیگیری‌هایی که در گذشته برای احداث ساختمان شهرداری شده و همچنین پیگیری‌هایی در حال حاضر شده ، گفت: طراحی متناسب با اقلیم این شهر از نظر آب و هوایی و جغرافیایی و تاریخی و نیز توجه به نیازهای فضای کاربری کارشناسان و ارباب رجوع برای ما اهمیت داشت.

علیرضا نقوی افزود: طراحی و اجرای این پروژه با استفاده از فناوری روز دنیا و با الهام  از معماری اصیل ایرانی و باغ ایرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طراحی ارگ از نارین قلعه و بافت تاریخی الهام گرفته شده و به گونه‌ای فضای ورودی طراحی شده که شهروندان خارج از وقت اداری می‌توانند از فضای سبز داخل محوطه استفاده کنند.

نقوی در خصوص فضاها و مساحت ارگ شهرداری افزود: در طراحی ارگ بخش‌های مختلف و امکانات خوبی از جمله سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۰۰ نفر، اجرای طرح بام سبز و افق دید برای حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال آینده که افزایش جمعیت و ارتقای درجه شهرداری را خواهیم داشت، دیده شده تا در آینده این ساختمان جوابگوی نیازهای شهر باشد.

شهردار میبد در رابطه با انتخاب پیمانکار و مدت زمان اجرای پروژه گفت: مراحل انتخاب پیمانکار و مناقصه که همراه با ارزیابی بوده با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، نمایندگان شورای اسلامی شهر، مهندسان عمران و کارشناسان شهرداری انجام شده و ان‌شالله طی ۸ ماه عملیات سازه و اسکلت بتنی آن به انجام خواهد رسید.

این مراسم همراه با اهدای لوح به پدر یکی از شهیدان میبد و امضای طرح برگزار شد.

نارنج قلعه یا نارین قلعه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی استان یزد به شمار می رود؛ این قلعه از بناهای مربوط به دوره اشکانی و قبل از اسلام است که در دوران مظفریان تعمیراتی در آن صورت گرفت، اطراف آن خندقی بوده و نقب‌ های زیر آن گاهی تا یک فرسنگ امتداد دارد.

جنگ سرنوشت سازی که در محرم سال ۷۴۴ باعث پیروزی آل مظفر بر چوپانیان گشت در این محل اتفاق افتاده است.

مساحت این قلعه ۳ هکتار، دارای هفت طبقه و دارای برج و بارو و دربندهای متعدد است و بالای تپه‌ ای مسلط بر شهر میبد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha