مشکلی در تامین ماسک و مواد ضدعفونی تکایا و دسته‌جات عزاداری اردبیل وجود ندارد

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم گفت: در تهیه و تامین ماسک و مواد ضدعفونی در تکایا و دسته‌جات عزاداری هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، بهروز ندایی روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: همه عزاداری‌های محرم در محوطه باز و بدون سقف برگزار خواهد شد و باید فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این محدوده‌ها رعایت شود.

وی بیان کرد:  آیین تشت‌گذاری، حرکت دسته‌جات عزاداری در معابر  و تعزیه به جهت تجمع مردم برای تماشا امسال ممنوع اعلام شده است.

او اضافه کرد: مردم اردبیل امسال با برگزاری عزاداری همراه با رعایت موارد بهداشتی عقل و شعور حسینی خود را در معرض دید همگان قرار خواهند داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه متولی برگزاری مراسم ماه محرم سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: دستگاه‌های اجرایی، هیات امنا مساجد و شهروندان استان باید همکاری لازم را داشته باشند و ممنوعیت پروتکلی کاملا مشخص شده و همگان باید به قانون تمکین کنند.

ندایی با اشاره به آمارهای مربوط به ابتلا به کرونا در استان گفت: با تلاش و همکاری بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی تعداد بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته و سیر نزولی در پیک دوم کرونا در استان نسبت به دیگر مناطق  سریع‌تر اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد هم‌اکنون در پیک بیماری قرار دارند، اظهارداشت: شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در هفته گذشته شیب ملایم و نزولی داشته‌اند اما باید تلاش کنیم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد نیز از وضعیت قرمز به سمت وضعیت زرد و سفید حرکت کنند.

ندایی تشریح کرد: موارد سرپایی و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها به جز این ۲ شهرستان در اکثر شهرستان‌ها نزولی است، بالاترین رقم مثبت سرپایی و بستری در شهرستان‌های اردبیل و سرعین و بالاترین رقم بستری نیز در هفته اول مرداد ماه گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم تا حدودی فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جزء فرهنگ زندگی امروزی لحاظ می‌کنند گفت: در ارزیابی‌های اخیر، اردبیل از لحاظ تعطیلی مراکز متخلف دارای شاخص بالا بوده و با  ۷۷ درصد از نظر رعایت پروتکل بهداشتی جزو پنج استان کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۳ نفر در اردبیل، ۳ نفر در پارس‌آباد، ۴ نفر در مشگین‌شهر، یک نفر در گرمی و یک نفر در خلخال بستری و در همین مدت ۴۰ نفر با بهبودی نسبی  از بیمارستان مرخص شده‌اند.
در  شبانه‌روز گذشته  ۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر تعداد ۳۰۹ مبتلا به کرونا  در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha