۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83909567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مسکن ملی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح مسکن ملی برای اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان این اداره‌کل در استان خبر داد و گفت: متقاضیان برای ثبت نام اولیه به روابط عمومی این اداره‌کل مراجعه کنند.

عبیدالله رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدنبال پیگیری‌ها و توافقات انجام شده از سوی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی، اجرای طرح مسکن ملی برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس شرایط و قوانین تعیین شده، فراهم شده است.

وی اضافه کرد: اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صورت داشتن شرایط لازم (شرایط متقاضیان) در واحد روابط عمومی این اداره‌کل نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

رستمی در خصوص اقدامات دولت کریمه در تامین مسکن برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه یادآور شد: مسکن مهر اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کردستان در مرکز استان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهره بهرداری است.

وی تاکید کرد: طرح مسکن ملی نیز در همین راستا برای خانه‌دار شدن اهالی فرهنگی، هنر و رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و توفقات اولیه با وزیر راه و شهرسازی نیز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه سراسر استان هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند، گفت: مدت ثبت نام ۱۰ روز و از ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور است.

شرایط بهره مندی از این طرح اینکه متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از فروردین ۸۴ به بعد) بوده و از ۲۲ بهمن سال ۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و  دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر شرایط شرکت در این طرح است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه)، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی  از دیگر شرایط بهره‌مندی از این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha