۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83909831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفیر فلسطین در امارات به رام‌الله بازگشت

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبر: 83909831
سفیر فلسطین در امارات به رام‌الله بازگشت

تهران-ایرنا- سفیر فلسطین در امارات متحده عربی روز یکشنبه در اعتراض به عادی‌سازی روابط ابوظبی با رژیم صهیونیستی به رام‌الله بازگشت.

به گزارش شبکه خبری الجزیره،  جبریل الرجوب سفیر فلسطین در امارات پس از فراخوانده شدن در اعتراض به توافق میان ابوظبی و تل‌آویو،‌ به رام‌الله بازگشت.

این در حالی است که امارات پس از توافق روز پنجشنبه با رژیم صهیونیستی، روابط دوستانه و رسمی خود را آغاز کرده است و در همین راستا وزیران خارجه دو طرف برای نخستین‌بار گفت‌وگوی تلفنی خود را امروز انجام دادند.

شبکه خبری العهد نیز گزارش داد که دو شرکت اماراتی و صهیونیستی در نخستین گام برای همکاری بعد از توافق عادی‌سازی روابط، توافقنامه‌ای در راستای توسعه تحقیقات مشترک درخصوص مبارزه با ویروس کرونا امضا کردند.

توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

‌دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha