دانش‌آموزان استثنایی کشور ۲۱۰ مدرسه جدید می‌خواهند

گرگان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به سرانه استاندارد ۲۸ مترمربعی هر دانش‌آموز استثنایی گفت که در حال حاضر فضای اختصاص‌یافته به هر دانش‌آموز با نیازهای ویژه کشور ۱۰ مترمربع است و رفع کامل این کمبود به احداث ۲۱۰ مدرسه جدید احتیاج دارد.

سیدجواد حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیرین ساخت ۸۲ مدرسه استثنایی آغاز شده و قرار است تا پایان امسال این تعداد به ۱۵۰ مدرسه برسد.

وی بیان داشت: سهم گلستان از این تعداد، سه مدرسه است که اگر زمین مورد نیاز این مدارس تامین شود، مشکلی برای تامین اعتبار ساخت آن وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: در کشور ۷۵۱ پایگاه ویژه اختلالات یادگیری وجود دارد که تعداد این مراکز از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۶ درصد رشد داشته و سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف‌گذاری کرده است.

حسینی گفت که گلستان ۱۷ پایگاه ویژه اختلالات یادگیری دارد که که اگر می‌خواهد به میانگین کشوری و استاندارد برسد به ۲۶ پایگاه دیگر احتیاج دارد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام ورزش برای دانش آموزان استثنایی را از اولویت‌های کاری این سازمان بیان کرد و گفت: در کشور ۱۷ سالن اختصاصی تحت نظر سازمان وجود دارد که ساخت آن در همه استان ها از جمله گلستان مورد نظر است.

وی یادآور شد: در کشور ۳۵۰ مدرسه استثنایی وجود دارد که می‌توان در آنها سالن ورزشی به مساحت ۲۰۰ مترمربعی ایجاد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت مناسب سازی شهرها برای معلولین تاکید کرد و گفت: یکی از اقداماتی که می تواند منجر به کاهش مشکلات معلولین و افراد ناشنوا با مردم عادی شود، یادگرفتن زبان اشاره و خط بریل است که در این راستا نهضت آموزش خط بریل و زبان اشاره در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست، این طرح برای کارشناسان و معلمان و در گام بعدی، برای خانواده ها و معلمان مدارس تلفیقی اجرا می شود.

وی افزود: آشنا نبودن معلمان و کارشناسان با زبان بریل و زبان اشاره، یکی از مشکلات آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است و نبود این آشنایی سبب شده تا برقراری ارتباط اجتماعی این قشر، حتی در مدرسه به خوبی میسر نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha