۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83912053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلاک کوبی ۱۵۸هزار راس دام در ارومیه

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83912053
پلاک کوبی ۱۵۸هزار راس دام در ارومیه

ارومیه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: پلاک‌کوبی ۲ هزار راس دام سنگین و ۱۵۶ هزار دام سبک در سطح شهرستان انجام شد.

محمود سپهر فر روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نحوه اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام در منطقه بالانج شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱۰ هزار دام سنگین و ۴۲۰ هزار دام سبک در شهرستان ارومیه وجود دارد که از ابتدای اجرای این طرح ۲ هزار راس دام سنگین و ۱۵۶ هزار دام سبک پلاک کوبی شده‌است.
وی بیان کرد: این طرح برای شناسایی دام موجود، ثبت اطلاعات دامدار و دام، کنترل جابه جایی دام و جلوگیری از قاچاق دام و توزیع عادلانه نهاده های دامی در سطح کشور اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: با اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

سپهرفر اضافه کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هرگونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ کنند.

وی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

به گزاش ایرنا ردیابی دام، مالکیت دام و جلوگیری از قاچاق دام، بهبود مدیریت گله، کنترل سلامت دام و غذای انسان، امنیت سرمایه گذاری، بیمه دام و محصولات دامی، رعایت حقوق حیوانات و مطالعات علمی و تحقیقاتی و توسعه عملیات اصلاح نژاد از مهم ترین دلایل و ضرورت هویت گذاری دام ها می‌باشد.

اجرای این طرح از سال گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha