۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83912187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان سفیددشت بروجن خواستار هم‌سطح‌سازی بخشی از جاده شهرکرد به لردگان هستند

شهرکرد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر سفیددشت شهرستان بروجن گفت: شهروندان این شهر خواستار هم‌سطح‌سازی ۷۰۰ متر باقی‌مانده از جاده شهرکرد به بروجن به لردگان در محدوده سفیددشت هستند.

سهراب جان‌افزا روز سه‌شنبه در نشست بررسی مطالبات مردم سفیددشت با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌سطح‌سازی ۷۰۰ متر باقی‌مانده از جاده شهرکرد به بروجن به لردگان، تغییر کاربری زمین‌های حاشیه این جاده در ورودی و خروجی شهر سفیددشت، تعیین تکلیف زمین‌های محله حسین‌آباد و بلوار صنعت جنب آرامستان و تصویب طرح بازآفرینی شهری سفیددشت در بافت فرسوده از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این شهر است.

وی افزود: اصلاح ورودی چهارمحال و بختیاری در محدود شهر سفیددشت به‌طول سه کیلومتر، ترمیم آسفالت بلوار شهید معصومی، تعریض و پهنه دادن به محور شریانی دهنو به سفیددشت از خواشته‌های شهروندان این شهر است.

جان‌افزا تصریح کرد: با توجه به توجیه اقتصادی در حوزه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها باید پیگیری برای راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل باری ویژه شهرداری سفیددشت در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: رفع کمبود شدید آب آشامیدنی، تعیین تکلیف تصفیه‌خانه فاضلاب، اصلاح شبکه آب‌رسانی و تملک و اجرای حصار زمین معرفی شده برای احداث تصفیه‌خانه از محل اعتبارات فولاد سفیددشت ضروری است.

رییس شورای اسلامی شهر سفیددشت اظهار داشت: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری، بازنگری در جذب نیروی کار فعال در کارخانه‌های شهرک صنعتی، جلوگیری از جذب نیرو از استان‌های همجوار، تاسیس خانه کارگر، تقویت نظارت بر فعالیت صنایع مستقر در سطح شهر، پیشگیری از تخلیه نخاله و پساب‌های صنعتی در اطراف شهر، انجام نظارت بر فیلتراسیون کارخانه‌های صنعتی با توجه به تاثیر مخرب آن بر محیط زیست در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گیرد.

وی گفت: تخصیص اعتبار احداث مجتمع دام سبک، اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و تامین گاز مورد نیاز در بخش کشاورزی از خواسته‌های دیگر شهروندان سفیددشت به‌شمار می‌رود.

جان‌افزا تاکید کرد: تدوین طرح آمایش سرزمینی، تفکیک منابع ملی از زمین‌های مستثنیات، تعیین تکلیف مرز در طرح‌های مرتع‌داری با شهرستان لنجان از توابع اصفهان، تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه مسیل در حاشیه خیابان کشاورز سفیددشت ضروری است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اختصاص اعتبار مورد نیاز به‌منظور اصلاح و ترمیم ورودی استان در محدود شهر سفیددشت، ترمیم آسفالت بلوار شهید معصومی، روکش آسفالت میدان شهر به‌طرف زرین‌شهر و تعریض و پهنه دادن به محور شریانی دهنو به سفیددشت در دستور کار این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

حسین مالکی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات راه‌های روستایی برای تعریض و پهنه دادن به محور شریانی دهنو به سفیددشت تخصیص داده شد اما جذب نشد که تخصیص دوباره آن انجام می‌شود.

وی افزود: پس از تهیه طرح توجیهی، احداث شرکت حمل‌ونقل باری برای شهرداری سفیددشت و ارائه آن به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نسبت به صدور مجوزهای قانونی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای دریافت مجوز آب مورد نیاز مجتمع‌های دامداری سفیددشت درخواستی به شرکت آب منطقه‌ای استان ارسال شود.

احمدرضا محمدی تاکید کرد: پس از پیگیری مراحل دریافت مجوزهای مرتبط، نتیجه به اداره‌کل راه و شهرسازی ارسال شود.

وی یادآور شد: برای رسیدگی به بحران قطعی آب در شهر سفید دشت، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نسبت به اصلاح شبکه آب‌رسانی و اصلاح هدررفت آب در این شهر اقدام می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تعیین تکلیف مرز در طرح‌های مرتع‌داری با استان همجوار، طرح مرتع‌داری از سوی سازمان نظام مهندسی تهیه و برای سپری شدن مراحل قانونی به این اداره‌کل ارسال شود.

برمک اسلامی تصریح کرد: پس از دریافت طرح مرتع‌داری سفیددشت، ضمن استعلام از استانداری چهارمحال و بختیاری، قرارداد ماده سه از طریق طرح مرتع‌داری با دامداران این شهر منعقد می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به واگذاری نیمی از زمین‌های واقع در محدوده سفید دشت به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته، این اداره‌کل در اجرای مقررات موازی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید با همکاری جهاد کشاورزی و امور اراضی استان موضوع واگذاری زمین‌های یاد شده را بررسی و تعیین تکلیف کند.

جانشین رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشکل دفع و دفن غیر استاندارد زباله‌های صنعتی در شهر سفید دشت برای طرح در کارگروه پسماندهای صنعتی به اداره کل محیط زیست استان ارسال می‌شود.

رحمت‌الله حکمی تاکید کرد: مشکل تخلیه نخاله و پساب‌های صنعتی در اطراف شهر سفیددشت و نبود نظارت بر فیلتراسیون کارخانه‌های صنعتی برای بررسی به اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست قرار شد در خصوص تقلیل حریم‌ها تا ۵۰ متر در زمین‌های حاشیه جاده شهرکرد به بروجن به لردگان در ورودی و خروجی شهر سفیددشت، اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری موارد را پیگیری کند و تصویب طرح بازآفرینی شهری سفیددشت و تخصیص اعتبار برای عقد قرارداد با مشاور ذی‌صلاح را  در دستور کار قرار دهد.

سفیددشت از توابع شهرستان بروجن در ۳۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha