۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83912717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی های روسیه و آمریکا بدون توافق پایان یافت

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبر: 83912717
رایزنی های روسیه و آمریکا بدون توافق پایان یافت

مسکو - ایرنا - رایزنی های روسیه و آمریکا در مسائل ثبات راهبردی در وین برگزار شد و بدون کسب توافقی پایان یافت.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روزهای 17 و 18 اوت (دیروز و امروز سه شنبه) رایزنی های روسیه و آمریکا در مسائل ثبات راهبردی برگزار شد و سرپرستی هیات های دو کشور را «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «مارشال بیلینگزلی» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور کنترل سلاح برعهده داشتند.

بر اساس دستور روسای جمهوری روسیه و آمریکا،در این دور از رایزنی ها، گفت وگو درخصوص رویکردهای طرفین برای حفظ ثبات راهبردی و دورنمای کنترل تسلیحات ازجمله مساله تمدید پیمان استارت-2 و نیز اسناد دکترین دو کشور در عرصه هسته ای ادامه یافت. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف های روسی و آمریکایی بر علاقه مندی خود برای ادامه گفت وگوها در مسائل امنیتی، ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات تاکید کردند.

قرار بر این شد که دو طرف در این مسائل برمبنای اصل توجه متقابل به منافع یکدیگر و نگرانی های طرفین به همکاری ادامه دهند. 

 ریابکوف پیش از این در مورد رایزنی های وین گفته بود که انتظار پیشرفت در مذاکرات با آمریکا را در وین ندارد. 

وی در این مورد به ریانووستی گفت: گفت وگوهای دو کشور درخصوص تسلیحات، از مرز معینی عبور کرده است اما اختلافات عمیق باقی مانده و به همین دلیل انتظار اینکه توافق جدیدی به دست آید ساده لوحانه است.  

 نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در مورد رایزنی های روسیه و آمریکا در مسائل ثبات راهبردی در وین نیز در توییتی نوشت: گفت وگوهای حرفه ای صریح بهتر از اظهارات تبلیغاتی است که در این عرصه حاکم شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha