۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83914220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمون کنکور در خلخال با رعایت تمامی موارد بهداشتی برگزار شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: آزمون سراسری کنکور در این شهرستان با رعایت تمامی موارد بهداشتی و البته با استفاده از تجهیزات الکترونیکی موبایل یاب از راه دور به جای بازرسی بدنی و فیزیکی شرکت کنندگان به منظور پرهیز از هرگونه اقدامات استرس‌زا برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، داود بحری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نخستین روز از آزمون سراسری کنکور در خلخال افزود: با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در این آزمون بند به بند پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور اجرا و علاوه بر فراهم کردن محیط عاری از هرگونه آلودگی ویروسی با ضدعفونی و گندزدایی حوزه‌های امتحانی ، بسته‌های بهداشتی حاوی ماسک ، ژل ضدعفونی کننده و پد الکل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش خلخال همچنین از افزیش ۴۰ درصدی حوزه‌های امتحانی کنکور امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این کار با هدف اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته است.

بحری اظهارداشت: علاوه بر افزایش حوزه‌های امتحانی امسال آزمون سراسری کنکور امسال  به ۱۴ حوزه فاصله صندلی داوطلبان کنکور نیز از ۱۲۰ سانتیمتر سال گذشته به ۱۸۰ سانتیمتر افزایش یافته است.

وی افزود: در کنکور سراسری امسال خلخال ۲ هزار و ۵۱ دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۱۵ نفر پسر و ۸۳۶ نفر دختر هستند که در رشته‌های مختلف تحصیلی در مدت چهار روز با هم رقابت خواهند کرد. 

فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز در بازدید از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری گفت: دست‌اندرکاران برگزاری این آزمون باید زمینه آسایش و آرامش خاطر شرکت‌کنندگان در این آزمون را فراهم کنند.

فریدون بابایی اظهارداشت: برخورد ناظران و مراقبان حاضر در آزمون باید مهربانانه توام با ایجاد آرامش روحی برای داوطلبان بوده و از رفتاری که منجر به ایجاد هرگونه استرس روحی در بین شرکت‌کنندگان در این آزمون شود، باید به صورت جدی اجتناب شود.

او افزود: حضور تیم‌های پزشکی و درمانی در همه حوزه‌های امتحانی برای ورود به صحنه و انجام اقدامات درمانی در صورت احتمال به هم‌خوردگی حال دانش‌آموزان در جهت پیشگیری از وارد شدن استرس روحی به سایر شرکت‌کنندگان تا آخرین روز ازمون ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha