۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83914337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان به سمت  مجازی و ۲گانه تغییر یافت

اصفهان- ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: شیوه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان به سبب شیوع ویروس کرونا به سمت تلفیقی از مجازی و ۲گانه تغییر یافته است.

آرش اخوان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش‌های مجازی و الکترونیک در قالب تهیه فیلم و محتواهای آموزشی دیجیتال در رشته‌هایی که نیاز به حضور فیزیکی ندارند به هنرجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان  با بیان اینکه رویکرد دیگر آموزش‌ها در شرایط حاضر ۲گانه و به دنبال آموزش در محیط کار است گفت: در این نظام ۳۰ درصد آموزش‌ها در مراکز دولتی و خصوصی و ۷۰ درصد آن در آموزشگاه‌ها و محیط واقعی کاربه صورت شیفت بندی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود و دیگر نیازی به تعطیلی کارگاه‌ها نیست.

اخوان با بیان اینکه این روش آموزشی به تمامی مراکز آموزشگاهی فنی حرفه‌ای استان  اصفهان اعلام شده است افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به مراکزی که آموزش حضوری را به دلیل نوع و جنس رشته مهارتی در دستور کار دارند؛ تاکید شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: مهارت‌های حضوری در آموزشگاه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی محیط آموزشی، استفاده از ماسک و کاهش تعداد کارآموزان یا در قالب آموزش‌های ۲گانه درحیطه اصناف ارائه می‌شود.

 وی با بیان اینکه بکارگیری شیوه‌های جدید آموزشی با توجه به شیوع بیماری کرونا باید در دستورکار مراکز آموزشی قرار بگیرد گفت: مشاغل جدید نیر باید بدون حضور فیزیکی پیش‌بینی و طراحی شود.

اخوان افزود: تغییر نگرش در شیوه‌های آموزش و مباحث و مشاغل جدید شامل توسعه کسب و کارهای دیجیتالی و مشاغل نوظهور و خوش آتیه در آینده موجب شده  است تا  آموزش‌های مجازی در بخش دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای  تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: برای آموزشگاه‌ها مجوز آموزش الکترونیکی و غیرحضوری صادر شده و برای تکمیل فرایند آموزش با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیفت‌بندی گروه‌ها با نفرات کمتر برای رفع اشکال و کار عملی، امکان مراجعه مهارت آموزان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان تصریح کرد: ادامه فعالیت مراکز آموزشگاهی فنی و حرفه‌ای استان منوط به مجوز ستاد کروناست به ما اجازه این فعالیت‌ها را بدهد آموزشگاه‌ها با این روند و ارائه مهارت‌ها فعال خواهند بود.

 اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان اصفهان با برخورداری از ۵۳ مرکز دولتی و کارگاه‌، ۴۶ کارگاه صنایع و اصناف، ۲۲۵ کارگاه ثابت شهری، ۴۷ کارگاه مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، ۱۴۹ کارگاه سیار شهری، ۱۱۴ کارگاه جوار روستایی، ۵۲ کارگاه جوار پادگان، ۵۳ کارگاه جوار زندان، ۲۷۰ کارگاه صنایع ضمن کار و یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه شامل ۲۳۱ آموزشگاه ویژه زنان، ۵۳ آموزشگاه ویژه مردان، ۸۸ آموزشگاه ۲منظوره و ۳۶۲ آموزشگاه آزاد فعال است.

۲۱ میلیون نفر ساعت هر ساله در استان اصفهان در  بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای  فرا می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha