از دستگیری قاتل تا کشف ۱۵۹ کیلوگرم تریاک در قم

قم- ایرنا – دستگیری یک قاتل در کمتر از یک ساعت، کشف ۱۵۹ کیلوگرم تریاک و دستگیری پنج قاچاقچی مواد مخدر و همچنین افتتاح نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم از جمله اخبار کوتاه این استان در روز چهارشنبه است.

به گزارش مرکز خبر پلیس، فرمانده انتظامی استان روز چهارشنبه در گفت وگویی از کشف ۱۵۹ کیلوگرم تریاک در قم خبر داد و گفت: در این رابطه ۵ قاچاقچی مواد مخدر قم دستگیر شدند.

 سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یکی از قاچاقچیان مواد افیونی قصد دارد محموله مواد مخدر را در قالب پوشش بار لیمو ترش با یک دستگاه خودرو کامیونت از یکی از استان های جنوبی به قم منتقل کند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی استان قم بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: خودرو در ادامه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل و طی بازرسی از آن ۱۵۹ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار میرفیضی تصریح کرد: در نهایت متهم اصلی و چهار تن از همدستانش در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی استان تحویل شدند.

 دستگیری قاتل کمتر یک ساعت در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم نیز روز چهارشنبه در گفت وگویی از دستگیری یک قاتل در کمتر از یک ساعت در قم خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی در این رابطه اظهارداشت: شب گذشته در پی وقوع درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق قم، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه طی بررسی اولیه مشخص شد درگیری به دلیل مشاجره میان ۲ تن از افراد این منطقه بوده که بلافاصله هویت قاتل شناسایی و نامبرده در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

 افتتاح نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز روز چهارشنبه در گفت و گویی گفت: نخستین دفتر خدمات محیط زیستی غیردولتی در استان قم به عنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه، در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.

سید رضا موسوی مشکینی در جلسه بررسی شرح خدمات نخستین دفتر خدمات محیط زیستی غیردولتی در قم گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی با وجود تمایل به رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی، از نبود دانش و آگاهی های لازم در این رابطه ضربه می خورند.

وی با اشاره به قانون هوای پاک و لزوم بکارگیری کارشناسان HSE در واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت گسترده واحدهای کوچک و متوسط در استان قم، اجرای این مصوبه در واحدهای با اشتغالزایی بالای ۱۰ نفر نیز بسیار اهمیت دارد که با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی، اجرای این مصوبه با کندی همراه است.

وی با اشاره به تشکیل نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم به عنوان یکی از استان های پیشرو در این رابطه، از افتتاح رسمی این مجموعه در هفته دولت خبر داد و گفت: این دفاتر می توانند با شناسایی موانع، مشکلات و آسیب ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب تخصصی، در تحقق اهداف و سیاست های زیست محیطی در جامعه مؤثر واقع شوند.

موسوی بر ضرورت اجرای درست دستورالعمل ها و ضوابط زیست محیطی در واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: دفاتر خدمات محیط زیستی، می توانند با دانش و آگاهی لازم و امانتداری، متضمن اجرای قوانین و دستیابی به شاخص های زیست محیطی در کشور باشند و از این جهت ظرفیت بسیار مناسبی بوده که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha