۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۵۷
کد خبر: 83915277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه عراق گفت وگو با پمپئو را موثر توصیف کرد

بغداد - ایرنا - «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق چهارشنبه شب در توییتی دیدار با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود را موثر و مثبت توصیف کرد. 

به گزارش ایرنا، وزیران امور خارجه عراق و آمریکا عصر چهارشنبه برای انجام دور دوم گفت و گوهای راهبردی بغداد - واشنگتن در پایتخت آمریکا دیدار و گفت وگو کردند. 
فواد حسین در این توییت نوشت که امروز در واشنگتن دیدار و گفت‌وگوی دو جانبه ای با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا داشتم. 
وی این دیدار را بسیار موثر، صریح و مثبت توصیف کرد و ادامه داد که نتایج گفت وگوها به سود دو کشور خواهد بود.

فواد حسین در پایان دیدار با پمپئو در نشست خبری مشترک، پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا به کارگیری ساز و کار ماشه را برای همه کشورها مفید دانست، افزود: ایران یک کشور همسایه است، به همین دلیل پیوندهای جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی بین ایران و عراق برقرار است.
وی ادامه داد: سیاست خارجی و به طور کلی سیاست عراق بر اساس منافع این کشور تنظیم شده است. ما خواهان روابط خوب با همسایگانمان هستیم. هیچ کسی در امور عراق دخالت ندارد و هرگونه تصمیم در امور عراق توسط عراقی‌ها اتخاذ خواهد شد.
وزیر خارجه عراق اضافه کرد: ما در ابتدا درباره سیاست عراق صحبت می‌کنیم، من به اینجا نیامده ام تا درباره سیاست آمریکا اظهار نظر کنم. همچنین ما آمریکا را به عنوان یک متحد می‌بینیم و برای حفاظت از این اتحاد و تعمیق و گسترش آن ادامه می دهیم.
فواد حسین افزود: آمریکا و عراق در یک خاکریز مشترک در مقابله با داعش هستند و با یکدیگر با نیروهای تروریستی و وابستگان مسلح آن در عراق می‌جنگند که بر تداوم این همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.
وی ادامه داد: همچنین درباره همکاری در موضوع های مختلف به ویژه برق و نفت، بهداشت و تحصیلات عالی تبادل نظر کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha