راه‌اندازی سامانه توزیع الکترونیکی، تأمین و توزیع گازمایع در سیستان و بلوچستان را تسهیل می‌کند

چابهار- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: راه‌اندازی سامانه توزیع الکترونیکی، تأمین و توزیع گازمایع مصرف‌کنندگان این فرآورده را در استان سیستان و بلوچستان تسهیل خواهد کرد.

سیدکاظم اسد روزجمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدالت و سهولت در توزیع عادلانه سوخت به مصرف کنندگان واقعی گاز مایع (LPG) و نفت سفید از تعهدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است.

وی افزود: تغییر نظام درخواست و توزیع این فرآورده از روش سنتی به الکترونیکی، به منظور صیانت از سرمایه ملی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان واقعی در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست. 

وی ادامه داد: هم اینک گاز مایع در شرکت های موزع و عاملین فروش استان بر اساس نیاز مصرف کننده واقعی توزیع می شود و در طرح توزیع الکترونیکی، گاز مایع موردنیاز مشترکان ماهانه طبق کارشناسی های انجام شده برای هر خانوار، در کارت بانکی سرپرستان خانوار شارژ می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: علاوه بر این سایر مصرف کنندگان بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی نیز با ثبت نام در سامانه در خواست فراورده های نفتی(سدف) به آدرس www.newtejaratasan.niopdc.ir و تایید سازمان متولی، قادر به دریافت سهمیه خواهند بود.

 اسد گفت: کسانی که قبلا نسبت به ثبت نام نفت سفید اقدام کرده اند نیاز به ثبت نام مجدد در سیستم ندارند ، ضمن تاکید بر تسهیل در ارائه خدمات به مردم در همه بخشها ، عدالت و سهولت در توزیع عادلانه سوخت به مصرف کنندگان واقعی گاز مایع (LPG) و نفت سفید را از تعهدات مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دانسته و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح گامی مهم در راستای حفظ و صیانت از سرمایه های ملی برداشته شود.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استان محروم از گاز طبیعی محسوب می شد که با اقدام شایسته دولت طرح گازرسانی از عسلویه به ایرانشهر به اجرا درآمد و متعاقب آن انتقال گاز به شهرستانهای این استان در حال انجام است و تا تکمیل کامل این طرح مردم شهرها و روستاهای فاقد لوله کشی گاز از گاز مایع با تهیه سیلندرهای مخصوص استفاده می کنند. 

تامین و توزیع سلیندرهای گازمایع هرازگاهی به معضل جدی برای مردم این استان تبدیل می شود که با تدابیر اندیشیده شده و اجرای طرح اشتراک پذیری و الکترونیکی کردن آن این مشکل مرتفع خواهد شد.

این استان به سبب گستردگی و پراکندگی شهرها و روستاها دارای ۲ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زاهدان و چابهار است که هر یک از این شرکتها تعدادی از شهرستانهای سیستان و بلوچستان را زیرپوشش خدمات خود دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha