۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83916516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیانیه گروه‌های مقاومت عراق درباره سفر الکاظمی به واشنگتن 

بغداد- ایرنا- گروه‌های مقاومت عراق در باره سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور به واشنگتن و دیدار وی با مقام‌های آمریکایی بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه که امروز (جمعه) در رسانه‌های عراقی منتشر شده آمده است که ره آورد سفر الکاظمی به واشنگتن و دیدارهای وی، طرح‌های توسعه‌طلبانه جدید آمریکا در عراق است.  
این بیانیه افزوده که انتظار می‌رفت نخست‌ وزیر، نماینده‌ای مقتدر برای عراق پر افتخار و ملت شجاع آن باشد، نه اینکه با طرح‌های توسعه‌ طلبانه جدید آمریکا برای چپاول ثروت‌های عراق از این سفر بازگردد.
این بیانیه ادامه داده است که نخست وزیر عراق می‌بایست اجرای تصمیم ملت عراق در پایان دادن به اشغالگری و اخراج نیروهای آمریکایی را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌داد.
به نوشته این بیانیه، اولویت اصلی عراق اخراج نیروی اشغالگری است که به حاکمیت و کرامت کشور تجاوز کرده و به هیچ تعهدی پایبند نیست.
این بیانیه افزوده از اینکه سفر نخست‌ وزیر ضامن اجرای مصوبه اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی نبود، عافلگیر شدیم.
در بیانیه گروه‌های مقاومت عراق تاکید شده است در صورتی که نخست‌ وزیر بر خروج نیروهای آمریکایی توافق نکند، ما این حق را داریم که منافع واشنگتن را در عراق هدف قرار دهیم.
بیانیه همچنین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آورده است که با حکام و رژیم‌های خائن که ابزاری ارزان قیمت برای ادامه اشغالگری محسوب می‌شوند، برخورد خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha