سازمان غذا و دارو به دنبال اصلاح محتوای تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت

تهران- ایرنا- مدیرکل امور فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه فهرست کالاهای آسیب‌رسان سلامت توسط وزیر بهداشت به ریاست سازمان صداوسیما ابلاغ می‌شود، اما صرفا اعلام ممنوعیت تبلیغات کاری از پیش نمی‌برد و به دنبال تعامل با ذی‌نفعمان برای اصلاح محتوای تبلیغات هستیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان غذا و دارو،  محمد حسین عزیزی درباره تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت از صداوسیما افزود: صدور مجوز تبلیغات تلویزیونی بر اساس قانون بر عهده سازمان غذا و داروست.  تبلیغات تلویزیونی ذی‌نفعان متعددی دارد که صداوسیما یکی از اصلی‌ترین ذینفعان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بخش‌های دیگری از وزارت بهداشت و سازمان‌هایی مانند نظام پزشکی هم در مورد تبلیغات محصولات سلامت محور ورود کرده‌اند که البته وظیفه اصلی بر اساس قانون در این حوزه بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته شده است.

مدیرکل امور فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی صدور مجوز تبلیغات در قانون، سازمان غذا و دارو معرفی شده، کمیته تبلیغات به منظور سامان‌دهی و تعامل با ذی‌نفعان در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.

عزیزی گفت: سال‌ها تبلیغات بسیاری از کالاها ممنوع بوده، اما با این وجود باز هم ادامه داشته است.  بنابراین در نظر داریم محتوای تبلیغات را در کمیته تشکیل شده اصلاح کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha