۳ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83919294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی در زنجان برگزار می شود

زنجان – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین آفرین‌واره ملی فیلم و عکس عاشورایی با حضور عکاسان سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

فاطمه کرباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نحوه برگزاری این رویداد هنری اشاره کرد و افزود: هنرمندان به صورت حضوری در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در شهر زنجان به تولید آثار از این آیین ها و مراسم اقدام خواهند کرد و دبیرخانه آفرین‌واره از تمامی هنرمندان عکاس سراسر کشور دعوت می‌کند تا در این رویداد بزرگ هنری حضور موثری داشته باشند.
وی ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی، تاکید بر آموزه های انسانی مذهب تشیع و مسلک امام حسین (ع) و جایگاه و تاثیر آن حضرت بر زندگی و اندیشه بشر امروز، تثبیت جایگاه عکس در حوزه رسانه های دینی، انعکاس اعتقادات، آیین و رسوم محرم استان زنجان در قاب عکس و نگاه خلاقانه به ابعاد مغفول و زوایای دیده نشده در آیین ها و عزاداری و رسوم محلی محرم در زنجان را از اهداف آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: موضوع های محوری سومین آفرین‌واره در بخش فیلم و عکس شامل عزاداری در دوران کرونا، محرم و نماز، محرم و امر به معروف و نهی از منکر، محرم و آب، محرم و رنگ، محرم و کودک، محرم و بهداشت محیط زیست، محرم و حجاب و عفاف، محرم و قومیت ها و اقلیتهای دینی، محرم و حقوق شهروندی و تکریم انسانی،  محرم و تعزیه و هنرهای سنتی، محرم و نمادهای هنری و نشانه های بصری، محرم و فرهنگ ترافیک و نظم شهری، محرم و امنیت و آرامش، محرم و اهدای خون و محرم و آموزه های اصیل آزادگی و عدالت است.  

کرباسی با بیان اینکه تمامی هنرمندان عکاس و فیلمساز لازم است جهت شرکت در سومین آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی در سایت www.photomani.ir ثبت نام و آثار خویش را بارگذاری کنند، گفت: تمامی آثار ارسالی باید مربوط به محرم امسال باشد.
وی افزود: در بخش عکس هر عکاس می تواند ۱۰ عکس به آفرین‌واره ارسال کند و در بخش فیلم نیز تعداد فیلم‌های ارسالی هر فیلمساز حداکثر ۳ اثر تعیین شده است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  با بیان اینکه مکان تولید آثار در بخش فیلم محل های مختلف عزاداری در تمامی نقاط مختلف ایران اسلامی است، اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به سومین آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی ۱۰ مهرماه امسال است و آیین اختتامیه و معرفی آثار و نفرات برگزیده همزمان با اربعین حسینی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha