احداث خوابگاه و مجموعه ورزشی هزار متری در دانشگاه تهران

تهران- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه تهران از احداث ساختمان خوابگاهی و مجموعه فرهنگی ورزشی هزار متری جدید برای دانشجویان پسر این دانشگاه خبر داد.

سعید حبیبا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: در شرایط کرونا که تمامی کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شد، ساخت یک خوابگاه پسرانه ۲۹۰ نفره در کوی دانشگاه تهران آغاز شد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه این خوابگاه ۲۲ بهمن ماه ۹۹ افتتاح می شود، اظهار داشت: البته در گذشته ستون ها و طبقات این خوابگاه احداث شده بود اما به دلیل مشکلات اقتصادی عملیات ساخت و ساز آن متوقف شده بود که با تلاش و کمک مالی بنیاد نیکوکاری جمال زاده و خود دانشگاه ساخت آن از سر گرفته شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: این خوابگاه با هدف بهره گیری دانشجویان پسر مقاطع تحصیلات تکمیلی، دانشجویان المپیادی و آنهایی که استعداد برتری نسبت به سایرین دارند، احداث شده است.

اختصاص ۸.۵ میلیارد تومان به بازسازی ۵ خوابگاه‌ فرسوده

حبیبا در خصوص بازسازی خوابگاه های دانشگاه، گفت: با توجه به شرایط کرونایی خوابگاه ها در اکثر دانشگاه های کشور به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده اند و نیاز بود تا دانشجویان خوابگاه ها را تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه در طول مدت تعطیلی خوابگاه ها اقدامات سازنده ای انجام شد، ادامه داد: در گذشته ساختمان هایی در طرح توسعه دانشگاه در مراکز شهر خریداری شد که شرایط خوابگاهی را نداشته است. لذا دانشگاه هر ساله هزینه هایی را برای بازسازی خوابگاه ها اختصاص داده و اقداماتی مثل تعویض شیر آلات و ... را انجام داده است اما امسال با توجه به تعطیلی خوابگاه ها تصمیم گرفتیم تا تعمیرات اساسی در خوابگاه ها انجام دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: با تعاملات و مذاکراتی که با خیرین و صندوق رفاه دانشجویان داشتیم؛ مقرر شد تعمیرات اساسی در خوابگاه ها انجام دهیم و مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان برای نوسازی ۵ خوابگاه مرکز شهر اعم از رودکی، وصال شیرازی، شهدای دانشجو، قدس یک، ۱۶ آذر و کاسپین در شمال کشور اختصاص داده شده است.

حبیبا تصریح کرد: برنامه ریزی هایی برای اسکان دانشجویانی که واحدهای عملی و همچنین دانشجویانی که نیاز به حضور فیزیکی در آزمایشگاه ها را دارند صورت گرفته است لذا لازم بود برخی خوابگاه ها تخلیه شوند؛ تا بتوانیم دانشجویان را با توجه به پروتکل های بهداشتی در خوابگاه ها اسکان دهیم و در اطلاعیه ای از دانشجویان خواسته شد تا ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به تخلیه اتاق های خود اقدام کنند.
وی توضیح داد: بیش از نیمی از خوابگاه های سطح شهر تخلیه شد و دانشجویان وسایل خود را جمع آوری و با خود بردند و یا به انبارهای مستقر در خوابگاه ها تحویل دادند و به جهت ضرورت های فوق مابقی خوابگاه های تخلیه نشده با حضور همکاران خوابگاه، انتظامات و حراست دانشگاه و تهیه صورتجلسه در حال تخلیه می باشد.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: در چند روز آینده ۳۰۰ تا ۳۵۰ دانشجو از دانشکده های مختلف برای گذراندن واحدهای عملی در دانشگاه و خوابگاه ها حضور پیدا خواهند کرد و احتمال افزایش آنها نیز وجود دارد.

افتتاح هزار متر فضای ورزشی تا ۲ ماه آینده

حبیبا همچنین اظهار داشت: حدود دو هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۲۸ خوابگاه مرکز شهر دانشگاه اسکان داشتند که با کمبود خدمات فرهنگی و ورزشی محدودتری نسبت به دانشجویان کوی دانشگاه مواجه بودند که با انجام هماهنگی های لازم در حال ایجاد هزار متر فضای ورزشی و فرهنگی برای دانشجویان خوابگاه های مستقر در سطح شهر هستیم.
وی ادامه داد: تقریبا ۷۰ درصد این پروژه عمرانی انجام شده و تا ۲ ماه آینده افتتاح می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha