۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83919883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و یا آغاز اجرای ۸۳ طرح عمرانی در رازوجرگلان

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰
کد خبر: 83919883
افتتاح و یا آغاز اجرای ۸۳ طرح عمرانی در رازوجرگلان

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی ۸۳ پروژه عمرانی در این شهرستان مرزی خراسان شمالی آغاز شد.

روح الله حسین پور، یکشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه ها که به صورت ویدیوکنفرانسی و همزمان با دیگر شهرستان های استان با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: ۷۴ پروژه از این تعداد مربوط به بخش دولتی،  ۷ پروژه مربوط به بخش خصوصی و یک پروژه نیز کلنگ زنی بوده است.

وی اعتبار هزینه شده برای طرح های به بهره برداری رسیده را ۴۸۸ میلیارد ریال دانست که ۱۸۶ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال آن سرمایه گذاری بخش دولتی بوده است.

حسین پور با اشاره به اینکه ۵۸ پروژه قابل بهره برداری مربوط به روستاهای شهرستان است، تصریح کرد: گابیون بندی ۵ هزار متر مکعب و دیوارکشی ساحلی هزارو ۲۰۰ متر مکعب در روستای باغلق و تامین برق سایت بی تی اس ایرانسل شهرستان از شاخص ترین پروژه های افتتاحی بود.

وی افزود: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی روستای پرسه سو در هزار و ۵۰۰ متر، زیرسازی و آسفالت گرم محور بشدره- تکله قوز ۴.۵ کیلومتر،  احداث و توسعه شبکه تامین برق جدید شهری هزار متر، تامین برق کلاته های بست بالا و پایین، قوش آقوان و کلاته کاظمی ۲ هزار و ۳۴۰ متر و نصب ۴ دستگاه ترانس هوایی از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در این شهرستان است.

امروز به مناسبت هفته دولت ۷۵۱ طرح عمرانی، خدماتی و زیرساختی و صنعتی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha