۳ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 83920060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت شهرستان خرمدره را درنوردید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد در شهرستان خرمدره طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، بعدازظهر امروز سرعت وزش باد در برخی از مناطق این استان به شکل نسبتا شدید خواهد بود و می تواند به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی به میزان دمای مناطق مختلف استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان ماهنشان طی ۲۴ ساعت گذشته با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و سجاس از توابع شهرستان خدابنده نیز با کمینه دمای ۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.  

سلطانی ادامه داد: طی مدت یاد شده، شهر زنجان با دمای ۹/۹ درجه سانتیگراد بالای صفر سومین مرکز استان کشور بود و شهرکرد و اردبیل نیز با دمای ۷/۱ و ۸/۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب نخستین و دومین مرکز به ثبت رسیدند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، پنج درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: تا پایان هفته سامانه بارشی در استان نخواهیم داشت و هوای خنک تا فردا /سه شنبه/ در استان مستقر خواهد بود و از روز چهارشنبه نیز افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha