۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83920388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وام ۱۱ هزار کشاورز خراسان شمالی امهال شد 

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83920388
وام ۱۱ هزار کشاورز خراسان شمالی امهال شد 

بجنورد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: در چند سال اخیر، با بخشودگی کارمزد تسهیلات و امهال،  ۳۴۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال بدهی کشاورزان استان در قالب ۱۱ هزار فقره پرونده تسویه شده است.

حسین نجفی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی این بانک اقدام به بخشودگی تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال و از محل ماده ۲ تبصره ۳۵ سال ۹۵ و تبصره ۱۶ سال ۹۶ و بند ل تبصره ۱۶ سال ۹۸،  کرده است.

وی با اشاره به بدهکاری بانک و مشکلات کشاورزان در بازپردخت تسهیلات گفت: یک اقدام ارزنده و قابل تقدیر دولت، امهال تسهیلات کشاورزان بود، کشاورزان متاثر از خشکسالی و سیلابها، متحمل خسارات زیادی شده بودند و با کاهش درآمد در بازپرداخت اقساط دچار مشکل بودند.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این زمینه، امهال وام کشاورزان خسارت دیده، در دستور کار قرار گرفت تا بدهکاری این تولیدکنندگان، پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح امهال تسهیلات موضوع بند خ ماده ۳۳ که در سال های ۹۷ تا ۹۸ اجرا شد،  ۹ هزار و ۴۲ فقره پرونده مشمول مزایای آن شد و اصل تسهیلات پرونده های مشمول به ارزش هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال امهال شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی درباره بار مالی که دولت در این طرح تقبل کرد، گفت: سود و جرائم مشمول بخشودگی این امهال در استان ۶۷۷ میلیارد ریال ثبت شده است.  

نجفی درباره تسهیلات پرداختی در شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: این شعب، در چهار ماهه امسال، هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.  

سنگ تمام دولت در پرداخت غرامت به کشاورزان 

وی با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی پرداخت غرامت به بیمه گذاران بخش باغی و زراعی استان گفت: در سال زراعی ۹۲-۹۳، ۶۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان بیمه گذار استان پرداخت شده بود که این رقم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۱۲۶ میلیارد ریال رسید.  

وی با بیان اینکه تعداد بیمه نامه های صادر شده برای بیمه گذاران بخش باغی و زراعی در دولت تدبیر و امید ۹۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در سال زراعی ۹۲-۹۳، تنها ۱۴ هزار و ۳۷۷ عدد بیمه نامه برای بیمه گذاران این بخش صادر شده بود که این رقم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۲۷ هزار و ۳۷۱ بیمه نامه رسید.

نجفی تصریح کرد: سطح باغ ها و کشتزارهای بیمه شده استان هم در این دولت، ۱۱۰ درصد  رشد داشته است به طوری که این رقم در سال زراعی ۹۲-۹۳،  ۳۴ هزار و ۵۲۳ هکتار بود و در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۷۲ هزار و ۵۷۴ هکتار رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: در بخش دام هم میزان پرداخت غرامت پرداخت شده به بیمه گذاران، به نسبت سال پایانی دولت دهم،  ۱۱ درصد رشد داشته است، چنانکه در سال زراعی ۹۲-۹۳،  ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به دامداران بیمه گذار غرامت پرداخت شد که این رقم در سال زراعی گذشته ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال گزارش شده است، در این سال ها، شمار بیمه نامه های صادر شده هم با ۱۸۸ درصد رشد، از ۲ هزار و ۷۸۹ فقره به هشت هزار و ۴۶ فقره بیمه نامه رسیده است.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: شمار دام های بیمه شده استان هم با ۱۰۹ درصد رشد، از ۱۰۶ هزار و ۲۰۱ راس دام به ۲۲۲ هزار و ۲۲۴ راس افزایش یافته است.  

نجفی اظهار داشت: در سال ۹۲، شعب بانک کشاورزی استان، ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف به متقاضیان پرداخت کردند که این رقم با افزایش ۲۴۴ درصدی،  در سال ۹۸ به هفت هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال رسید.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به توجه دولت به خودکفایی در تولید گندم و حمایت از کشاورزان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، تلاش داشته است که با خرید تضمینی محصول گندمکاران، به خودکفایی در تولید کمک کند چنانکه میزان خرید این محصول در سال ۹۴، هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسید.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha