نمایشگاه خیابانی پوستر "سوگواره عاشورایی" در ارومیه برپا شد

ارومیه- ایرنا- نمایشگاه خیابانی پوستر "سوگواره عاشورایی" همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) در میدان انقلاب شهرستان ارومیه برپا شده و میزبان علاقه‌مندان و شهروندان است.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری شورای اسلامی و شهرداری ارومیه برپا شده، افزود در این نمایشگاه که ۲ هفته برپا خواهد بود، جلوه‌ای از هنر محرم در قالب پوستر سوگواره در معرض دید عموم قرار می گیرد.

احد هوشمند قره‌باغ با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: بهره مندی هنرمندان از مفاهیم نهضت حسینی در راستای تولید آثار شاخص و فاخر هنری و ارائه آن از اهداف این نمایشگاه است.

وی محرم و نهضت عاشورا در مذهب تشیع، حضور پیروان سایر ادیان الهی در عزاداری های ماه محرم و تبیین اهداف حضرت امام حسین (ع) در جامعه را از موضوعاتی دانست که در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳۰ عنوان اثر گرافیکی در قالب پوستر و تایپوگرافی از هنرمندان برتر کشور در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تولید مجموعه نمایش رادیویی، تئاتر و  پرده خوانی حماسه عاشورا، تولید تله تئاتر در ۱۰ قسمت و اجرای برنامه شبیه خوانی در صورت کسب مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا در استان به همراه انتشار ویدیو نمایش‌های حسینی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه‌های محرم و صفر اجرایی می شود.

حوزه هنری آذربایجان غربی بیش از این نیز از ابتدای سال جاری میزبان نمایشگاه های مناسبتی مختلف از جمله «نمایشگاه بین المللی  نمیتوانم نفس بکشم، کلام امام، سنگ‌کاغذ گلوله و شکوه غدیر» از هنرمندان جهان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha