فرماندار لارستان: کمک‌ خیراندیشان به نیازمندان واقعی، مدنظر باشد

لارستان– ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در زمینه توزیع کمک‌های مردمی همواره حفظ کرامت انسانی و همچنین شناسایی نیازمندان واقعی به عنوان یک اصل مد نظر متولیان امر بویژه خیران و نیک اندیشان باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در بازدید از روند آماده سازی کمک های خیرین در مرکز خیریه و موقوفه حاج محمد عسکر لارستان، اظهار داشت: از زمان شیوع و شروع بیماری کرونا تاکنون افزون بر ۲۷هزار بسته معیشتی در قالب کمک های مومنانه توسط خیرین و نیک اندیشان بین آسیب دیدگان ناشی از این بیماری توزیع شده است.

وی ادامه داد: خیران لارستانی از زمان زمان شیوع کرونا به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری شتافتند و تاکنون در قالب کمک های مومنانه که اوج آن در ماه مبارک رمضان بود، بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی و تهیه و توزیع بسته های معیشتی کمک کردند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۵۵۰ هزار ماسک و ۱۸۶ هزار دستکش با حمایت خیرین و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی توسط مراکزی که در لارستان راه اندازی شده بود، تولید و توزیع شد.

معاون استاندار فارس گفت: در طول این مدت خط تولید برخی از کارگاه ها و کارخانه ها  به  تولید ماسک  تغییر یافت و اداره فنی حرفه ای کارگاه هایی را برای تولید ماسک راه اندازی کرد.

حسنی افزود: حدود ۷۳ دستگاه تب سنج دیجیتال با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین خریداری شد که از این تب سنج ها در تمام شهرها و حدود ۶۰ روستای شهرستان استفاده شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه خیرین لارستانی همچنین در زمینه تجهیزات و اقلام بیمارستانی رقمی افزون بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه کردند، گفت: بیش از ۴۵۰ هزار تب سنج در شهرها، بخش‌ها و روستاهای شهرستان تامین شد.

وی بیان کرد: دستان یاری دهنده و سخاوتمند خیرین و نیک اندیشان لارستان همواره و متناسب با هر شرایط و به فراخور نیاز روز جامعه برای دستگیری از نیازمندان، ایتام و مستمندان این دیار پر برکت بوده و این بار نیز در اوضاع نابسامان کرونایی به کمک آسیب دیدگان ناشی از این بیماری شتافته اند.

وی با اشاره به موج سوم کمک های مومنانه در آستانه ماه محرم ضمن تقدیر از متولیان  و خانواده حاج محمد عسکر و نیک اندیشان شهرستان لارستان، گفت: هم اینک ۳۳۰ بسته معیشتی توسط خانواده مرحوم حاج محمد عسکر از خیرین و واقفان مشهور شهر لار در اختیار نیازمندان قرار گرفته که ارزش ریالی هر یک از این بسته ها ۱۵۰ هزار تومان است که شامل برنج، روغن، مرغ، شکر، ماکارونی و رب گوجه است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه کشور ما، فراز و نشیب های زیادی را در حوزه اقتصادی پشت سر گذاشته است،  افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای کمک به نیازمندان است که با مشارکت خیرین و نیروهای جهادی و بسیجی یک رزمایش همگانی در قالب کمک مومنانه راه اندازی شده که مساعدت های مالی و معنوی مردم از طریق این جبهه مردمی به زندگی اقشار آسیب دیده، امید بخشیده است.

وی بیان کرد: در کنار همه پیامدهای منفی بیماری کرونا بویژه در زمینه فعالیت های اقتصادی  و تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد ، بیکاری کارگران و البته فشارهایی که بر گرده اقشار ضعیف و کارگران روز مزد وارد کرده اما از سوی دیگر موج کمک های مومنانه ،همدلانه و خیرخواهانه مردم نیک اندیش و خیر در جای جای لارستان برای کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان، به عنوان نقطه امیدبخش در زمینه کاهش آلام و دردهای اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه مردم لارستان همواره در زمینه نیک اندیشی و خیراندیشی در کشور و استان فارس زبانزد بوده ، گفت: نیک اندیشان این شهرستان تهدید کرونا را به فرصتی برای جلوه‌گر ساختن عینی نوعدوستی و کمک به نیازمندان تبدیل کردند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: سطح بالای مشارکت اجتماعی مردم این منطقه در فعالیتها و اهتمام به امور عام المنفعه از ویژگی های ممتاز و  وجه برجسته در لارستان تلقی می شود.
لارستان به مرکزیت شهر لار از شهرستان های جنوبی فارس است که مرکزآن حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha