۱۲۳ میلیارد تومان پروژه در آباده کلنگ‌زنی یا افتتاح شد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس دوشنبه سوم شهریورماه همزمان با دومین روز از هفته دولت با سفر به شهرستان آباده در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های این شهرستان شرکت کرد، طرح‌هایی که با اعتباری افزون بر ۱۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌ بهره‌برداری رسیده‌اند یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در حاشیه این سفر با اشاره به انتخاب شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های هفته دولت مربوط به این جایگاه جهانی است.
رونمایی از تابلوهای ورودی "آباده، شهر جهانی منبت" با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال و همچنین افتتاح دبیرخانه دائمی شهر جهانی منبت از جمله این پروژه‌ها بود.
در سال ۱۳۹۵، پرونده ثبت آباده به عنوان شهر ملی و جهانی منبت به شورای راهبردی صنایع دستی کشور ارسال شد که پس از پیگیری‌های صورت گرفته، در آذرماه سال ۱۳۹۷، این شهر به عنوان شهر جهانی و ملی منبت معرفی شد.
شهرستان آباده دارای ۱۵۰ کارگاه منبت کاری (خانگی و تجاری) و بیش از پنج هزار نفر هنرمند منبت کار است.

استاندار فارس در این سفر همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به صنایع و واحدهای تولیدی، اظهار داشت: کارخانه کاشی و سرامیک اسپیکو سرام در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان همزمان با هفته دولت در شهرستان آباده کلنگ زنی شد.
رحیمی افزود: این کارخانه پس از راه‌اندازی، بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.
استاندار فارس همچنین به کلنگ زنی هفت طرح تولیدی در شهرک صنعتی آباده اشاره و بیان کرد: این طرح‌ها اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده و  ۱۳۹ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.
افتتاح یک آموزشگاه ۶ کلاسه با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال و همچنین یک آموزشگاه خیر ساز ۱۲ کلاسه با اعتباری بیش از ۵۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار فارس به شهرستان آباده بود.
در این سفر همچنین پیاده راه سلامت و اولین ایستگاه دوچرخه سواری در شمال فارس با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد ریال، مهمانسرای شهرداری آباده با اعتبار بازسازی و خرید تجهیزات افزون بر ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح‌های صنعتی که در سفر استاندار افتتاح شد
به مناسبت هفته دولت، هفت طرح صنعتی با حضور عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در شهرک صنعتی آباده افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، دوشنبه در آیین بهره‌برداری از چهار واحد صنعتی در شهرک صنعتی آباده، گفت: یکی از این واحدها، تاسیسات برق صنعتی آباده با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال است که در زمینه تولید انواع تیرگرد سیمانی فعالیت می‌کند و موجب ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر شده است.
احد فتوحی افزود: یکی دیگر از این واحدهای صنعتی، شرکت رهاورد آویزه پارس است که در زمینه تولید انواع فیلتر خودرو فعالیت دارد و با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ نفر راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: واحد تولید آلات موسیقی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر و همچنین واحد تولید سبد با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال پنج نفر در زمره چهار واحد تولیدی هستند که امروز (سوم شهریورماه ۹۹) به بهره‌برداری رسیدند.
فتوحی اظهار داشت: همچنین امروز (دوشنبه) عملیات اجرایی سه واحد صنعتی شامل، مجموعه تولید کاغذ فلوتینگ با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر، واحد تولیداسکلت فلزی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر و نیز واحد تولید جعبه کارتن با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲ نفر در شهرک صنعتی آباده آغاز شد.

تبدیل شهرک صنعتی آباده به قطب صنعتی شمال فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرک صنعتی آباده، بزرگترین شهرک صنعتی شمال فارس و در شمار مهمترین شهرک‌های صنعتی بزرگ این استان محسوب می‌شود.
فتوحی اضافه کرد: شهرک صنعتی آباده با ۲۱۱ هکتار مساحت، دارای تمام امکانات زیربنایی نظیر، آب، برق، گاز و مخابرات است و تاکنون ۹۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان، منعقد شده است که از این تعداد، ۶۱ واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال ۸۱۲ نفر به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی افزود: این شهرک صنعتی، از ظرفیت استقرار ۷۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال سه هزار و ۸۰۰ نفر برخوردار است و با توجه به افزایش استقبال سرمایه‌گذاران تا ۲ سال آینده به یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی شمال استان فارس تبدیل می‌شود.

تامین نیاز واحدهای سرامیک فارس از آباده
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم که در این آیین حضور داشت، گفت: در حال حاضر شهرستان آباده با ۱۲۲ واحد فعال صنعتی با سرمایه‌ای افزون بر ۴۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغال مستقیم برای سه هزار و ۱۹۲ نفر در عرصه تولید گام برمی‌دارد.
حمیدرضا ایزدی بیان داشت: بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری صادره در شهرستان آباده متعلق به گروه صنایع کانی غیرفلزی با ۵۷ فقره و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۲۹ نفر است.
وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان برای ۸۸ واحد تولیدی دیگر با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده برای سه هزار و ۳۶۶ نفر جواز تاسیس صادر شده است.
ایزدی گفت: علاوه بر این در شهرستان آباده، ۶۶ معدن با ذخیره قطعی ۱۷۵ میلیون تن و استخراج سالیانه ۵.۴ میلیون تن مواد معدنی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای ۹۹۴ نفر فعال است.
به گفته وی، همچنین ۳۷ پروانه اکتشاف و ۹ گواهینامه کشف با ذخیره قطعی ۲.۸ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان آباده صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه سنگ‌های مرمریت و خاک نسوز و صنعتی شهرستان آباده دارای جایگاه کشوری است، ادامه داد: نیاز واحدهای سرامیک این استان و سایر استان‌های مجاور از خاک نسوز آباده تامین می‌شود، به همین سبب توجه به فعالیت‌های معدنی این شهرستان از اولویت‌های ماست.
شهرستان آباده از جمله شهرستان‌های معدنی استان فارس است که از جمله مواد معدنی این شهرستان، سنگ مرمریت، انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، سنگ آهن، سنگ آهک، گچ خاکی، شن و ماسه است.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha