۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 83921940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ایرنا بازدید کرد

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز(سه‌شنبه) در هفته دولت از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

«سعید رسولی» امروز سه‌ شنبه ۴ شهریورماه به همراه جمعی از معاونین خود ضمن دیدار با «محمدرضا نوروزپور»  مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

وی پس از این دیدار که با حضور جمعی از مدیران ایرنا برگزار شد، با حضور در بخش‌های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر به پرسش‌ خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شعار جهش تولید و در یک مدل کاملا بومی با هدف ارتقای بهروری در شبکه ریلی چه در حوزه حمل بار چه در حوزه مسافر برنامه‌ رو به توسعه‌ای را داشته که یکی از مهمترین آنها اتصال مراکز بار به خطوط ریلی و هم چنین ورود ۲۵۹ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو به شبکه ریلی کشور است.

در ۴ ماه ابتدایی امسال ۲۵۹ دستگاه انواع ناوگان به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان به شبکه ریلی کشور اضافه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۸ درصدی دارد.

یکی دیگر از موفقیت‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این دوره این است که امسال و پس از ۱۵ سال حمل مستقیم غلات از کشتی به قطار به مقاصد مختلف محقق شد .

اکنون شبکه ریلی کشور بیشتر  کارکرد مسافری دارد و کارخانجات، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد.

راه‌آهن در برنامه جدید خود برای افزایش حمل بار در شبکه ریلی برنامه دارد و قصد دارد حرکت قطارهای باری خود را مثل قطارهای مسافری برنامه‌ای کند تا اعتماد صاحبان کالا را به امکان منظم حمل بار در شبکه ریلی فراهم کند.

یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های راه آهن بازسازی واگن‌های مسافری است که هدف اصلی آن کمک به اقتصاد کارخانجات داخلی و هم چنین بهبود کیفیت سفر با قطار برای مسافران است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن با وجود رکود عجیب در صنعت حمل و نقل ریلی که علت آن تحریم و شیووع کرونا است، شرکت‌های واگن ساز با علاقه در حال بازسازی، بهسازی و ساخت واگن هستند .

بر این اساس با سفارش راه آهن،کارخانجات واگن سازی که در گذشته با مشکلات کارگری و کمبود سفارش تولید مواجه بودند، اکنون با شکوفایی مشغول تولید هستند.

 در گذشته در حوزه ریلی تامین قطعات لوکوموتیو از جمله واگن مسافربری، دستگاه تهویه، چرخ قطار به خارج کشور وابستگی وجود داشت که اکنون به دست تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد که ۱۱ و نیم کیلومتر آن خطوط اصلی را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha