۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84015685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه علمیه استقلال مالی خود را از دولت‌ها حفظ کرده است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: استقلال حوزه‌های علمیه از دولت‌ها و حکومت‌های مختلف در طول تاریخ، جزو افتخارات آن‌هاست که این رویه در جمهوری اسلامی نیز دنبال شده است.

حجت الاسلام میثم تارم روز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه علمیه قشم افزود: عالمان دینی با حداقل شهریه که از محل وجوهات شرعی و کمک‌های مردمی است امور خود را می گذرانند و با عزت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس قوه قضائیه کنونی از عالمان دینی هستند، برخه شبهه افکنی می‌کنند که حوزه‌های علمیه در رفاه هستند و روحانیان زندگی مرفهی دارند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: البته روحانیانی که دارای مشاغل دیگری در نهادها و ارگان های دولتی و حکومتی هستند، مانند دیگر کارمندان دولت زندگی ‌می‌کنند.

وی افزود: اما روحانیان در مضیقه هستند و بر اساس همان وجوهات که مبلغ زیادی نیست زندگی می‌کنند و مخارج زندگی خود را بیشتر با روضه‌خوانی و دیگر امور تامین می‌کنند.

در این این آیین از خدمات حجت‌الاسلام مرتضی جوکار تجلیل و حجت‌الاسلام احسان رحیمی به عنوان رییس جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت قشم معرفی شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha