۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84015725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ طرح تولیدی و خدماتی همزمان با هفته دولت در سردشت افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی، نماینده مردم شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی ۹ طرح تولیدی و خدماتی افتتاح و کلنگ سه طرح دیگر نیز به زمین زده شد.

فرماندار سردشت روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها کارخانه صنعتی شوینده غیراسیدی این شهرستان بود که با سرمایه ثابت بخش خصوصی به میزان ۲۵ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسید که در صورت توسعه امکان افزایش اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر را دارد.

اقصی نخشی‌پور افزود: واحد تولید زغال قالب صنعتی نیز در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع و ظرفیت تولید سالانه سه هزار تن و اشتغالزایی ۱۰ نفر با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از محل آورده شخصی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تامین آب شرب یکی از مناطق سردشت با احداث خط انتقال به طول هزار و ۵۰۰ متر و اصلاح شبکه آب و احداث حوضچه و شیرآلات با  هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با جمعیت زیرپوشش بیش از ۲۵۰ خانوار، آسفالت و بهسازی قطعه نخست محور روستایی "آلوتان" به "ساوان جدید" به طول ۵.۵ کیلومتر و با هزینه ۳۴ میلیارد ریال و احداث و ایجاد کمربند حفاظتی، بنچ مارک زیر حوزه "نستان" به‌طول ۱۱.۵ کیلومتر و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه از طرح‌های دیگری بودند که امروز افتتاح شد.

نخشی‌پور اجرای طرح "کاداستر" با اعتبار هفت میلیارد ریال، سه اقامتگاه بوم‌گردی درروستاهای "بزیله" و "شینوه" با حدود پنج میلیارد ریال و آسفالت خیابان ورزش شهر سردشت به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۱ میلیار ریال را از دیگر طرح های افتتاحی در این روز عنوان کرد.

وی ادامه داد: به همین مناسبت عملیات آغاز آب‌رسانی مجتمع ۴۱ روستای شهیدان "ژاله" و ۲ منطقه از شهر سردشت با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای برخورداری بیش از ۲ هزار خانوار، گازرسانی به ۲ روستای شهر میرآباد بخش وزینه برای ۲۹۸ خانوار با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال و مدرسه ۱۰ کلاسه در یکی از مناطق سردشت با زیربنای هزار و ۲۷۰ متر مربع توسط خیر تهرانی "محمدمهدی نجات" با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز در این شهرستان آغاز شد.

در هفته دولت امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال ۱۵ طرح در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی ۳۲ طرح دیگر نیز آغاز خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق واقع شده است و یکی از مناطق محروم این استان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha