۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 84016167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید قطر بر ضرورت ثبات سیاسی و اجتماعی در لبنان

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 84016167
تاکید قطر بر ضرورت ثبات سیاسی و اجتماعی در لبنان

تهران-ایرنا- محمدبن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که به بیروت سفر کرده در دیدار میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان، بر ضرورت ثبات سیاسی و اجتماعی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وزیر خارجه قطر پس از دیدارش با عون بر همبستگی دولت قطر با مردم لبنان تاکید کرد و گفت: ادامه روند اصلاحات در لبنان نیازمند برقراری ثبات سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: ما در شُرف تکمیل بررسی‌ بازسازی مدارس دولتی و توان‌بخشی به بیمارستان‌های آسیب‌دیده در لبنان هستیم.

بن عبدالرحمن آل ثانی درخصوص کمک قطر به لبنان نیز گفت: گفت‌وگوهایی درباره چگونگی حمایت قطر از لبنان برای برون‌رفت از بحران اقتصادی‌اش صورت گرفته و این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. اما انفجار بندر بیروت باعث ایجاد تاخیر در این زمینه شد، امیدواریم که به محض برقراری ثبات در لبنان این گفت‌وگوها از سرگرفته شود. 

وزیر خارجه قطر افزود:‌ ما ایده‌ای برای نجات اقتصاد لبنان داریم اما این مسئله نیازمند برقراری ثبات در این کشور است و ما از طرف‌های سیاسی می‌خواهیم که منافع ملت لبنان را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند.عون نیز ضمن استقبال از بن عبدالرحمن آل ثانی،‌ گفت: لبنان از همه کمک‌های قطر در زمینه بازسازی محله‌های تخریب شده در اثر انفجار استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین از امیر، دولت و مردم قطر به خاطر ارسال کمک‌های فوری از طریق پل هوایی قدرانی کرد و اقدام قطر را برای تسهیل ورود شهروندان لبنانی مقیم قطر و سایر لبنانی‌ها به این کشور را ستود.

عون در ادامه درباره آسیب‌هایی که به اقتصاد لبنان و ساختمان‌های مسکونی و اداری در اثر انفجار وارد شده اشاره کرد.

بن‌عبدالرحمن آل ثانی ظهر امروز وارد فرودگاه بین‌المللی قطر شد و مورد استقبال شربل وهبه وزیر خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان قرار گرفت.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز از عبدالرحمن آل‌ثانی و هیات همراه او در دفترش استقبال کرد و دو طرف درباره اوضاع لبنان، منطقه و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان نیز ظهر امروز میزبان وزیر خارجه قطر و هیات همراه او بود.

دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و مناسبات دو جانبه گفت‌وگو کردند.

سعد الحریری رهبر جریان المستقبل نیز امروز میزبان وزیر خارجه قطر و هیات همراه او بود. دو طرف درباره اوضاع لبنان و آخرین تحولات سیاسی و مناسبات میان دو کشور رایزنی کردند.

وزیر خارجه قطر همچنین از محل انفجار بیروت دیدن کرد و در جریان خسارت‌های وارده به مناطق اطراف آن قرار گرفت.

وی در سفرش به لبنان با عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان نیز  دیدار و گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha