مدیرکل راهداری: ۲۷۰ نقطه حادثه‌خیر کرمان طی هفت سال گذشته اصلاح شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: دولت یازدهم‌ و دوازدهم‌ در حوزه راهداری این استان اقدامات بسیار مناسبی اجرا کرده که از جمله می توان به ساماندهی و اصلاح ۲۷۰ نقطه حادثه خیز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا ، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی روز چهارشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت افزود: ۵۷ درصد از تصادفات جاده‌ای این استان ناشی از خواب آلودگی و واژگونی بوده و یکی از وظایف دولت طی سال‌های گذشته رفع نقاط پرحادثه بود و توانست در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

وی اظهار داشت: همچنین سه هزار و ۶۵۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام دادیم و هفت هزار و ۵۱۰ کیلومتر از پل‌های استان کرمان در مدت یاد شده اصلاح و نگهداری شدند و ۵۸ هزار کیلومتر خط‌کشی، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع درزگیری و لکه گیری ، ۲۰۰ هزار انواع تابلو انتظامی و جهت نما در محورهای ارتباطی استان کرمان اجرا شده است.

دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان کرمان گفت: احداث پاسگاه پلیس راه راور و کهنوج به بهره برداری رسیده و پلیس‌راه باغین و کرمان و مراحل اجرایی را می گذرانند، زرند در مرحله انتخاب پلیس راه قرار دارد و همچنین تعداد زیادی از این اماکن را ساماندهی کردیم.

وی بیان داشت: ۱۴۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف ، ۱۲۰ دستگاه تردد شمار در محورها، ۶ سامانه توزین در حال حرکت، در جاده های استان کرمان طی دولت تدبیر و امید نصب و اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: متوسط وزن حمل بار کامیون‌ها در کشور ۱۴ تن و این آمار در استان کرمان ۲۰ تن اعلام شده و سنگین ترین بار کشور از جاده های استان عبور می‌کند لذا بیشترین تخریب را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ۷۷۵ دستگاه اتوبوس و حدود یکهزار و ۷۰۰ راننده جدید در حوزه حمل و نقل مسافر طی دولت‌ یازدهم‌ و دوازدهم‌ در استان کرمان اشتغال داشتند و ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی از مجموع ۳۷ مورد طی دولت تدبیر و امید در محورهای ارتباطی استان احداث شد.

حاج‌سیدعلیخانی بیان داشت: ۱۸۰ میلیون تن بار طی هفت سال گذشته از مبدا استان کرمان حمل کردیم و ۳۰ درصد از ناوگان جاده‌ای نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش‌ها طی دولت یازدهم و دوازدهم ۵۰ هزار دانش آموز مدارس حاشیه محورهای ارتباطی استان کرمان را آموزش ترافیکی دادیم گفت: ۱۸۰ مدرسه در حاشیه جاده‌ها را به صورت فیزیکی ایمن سازی و اصلاح هندسی کردیم.

۱۲۲ میلیارد تومان پروژه راهداری کرمان طی هفته دولت افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اضافه کرد: طی هفته دولت امسال ۴۴ پروژه با ارزش ۱۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی و ملی به مرحله‌بهره برداری رسید.

وی افزود: ۱۶ پروژه بهسازی و روکش آسفالت، ۹ پروژه مربوط به ایمنی راه‌ها و چهار مجتمع خدماتی رفاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۱۰ طرح مربوط به اصلاح نقاط پرحادثه، پنج طرح در حوزه پل‌های عابر پیاده، راهدارخانه‌ها و پایانه‌بار در هفته دولت امسال بهره‌برداری و افتتاح شدند.

وی عنوان کرد: ۱۴۹ سامانه در استان کرمان وجود دارد که این سامانه ها در صورت تکمیل ۹ مورد دیگر به یکدیگر متصل و سرعت متوسط خودروها را محاسبه می‌کنند که این امر به رعایت سرعت مجاز در محورهای ارتباطی کمک می‌کند و ۹۰ میلیارد تومان هزینه‌ برای اجرای این سامانه‌ها شده است.

۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار به راهداری و حمل و نقل کرمان تخصیص یافت

حاج‌سیدعلیخانی یادآور شد: در سال گذشته از محل منابع اعتباری استان کرمان ۸۶ میلیارد تومان و اعتبارات ملی ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت و همچنین ۱۶ و نیم میلیارد تومان قیر جذب کردیم.

وی گفت: ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب که ۱۶۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که در حوزه راهداری و حمل و نقل طی سال مالی گذشته هزینه شده است و طی سال جاری نیز امیدواریم با ابلاغ بخشی از اعتبارات رشد مناسبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

طول راه‌های آسفالته کرمان به بیش از ۱۳ هزار کیلومتر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: سال مالی گذشته(تا ابتدای شهریورماه امسال) ۵۶ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۹۵۳ کیلومتر بزرگراه، یکهزار و ۹۱۸ کیلومتر راه اصلی، بیش از ۲ هزار کیلومتر راه فرعی و استان کرمان در مجموع هفت هزار و ۶۰ کیلومتر راه در حال بهره‌برداری دارد.

وی تصریح کرد: استان کرمان همچنین با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر در طول راه‌های آسفالته رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

حاج‌سیدعلیخانی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همچنین در تعمیر نگهداری ابنیه فنی، بهسازی راه‌ها و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی فعالیت دارد که در سال گذشته ۴۳۸ هزار تن آسفالت ریختیم که در تناژ رتبه نخست کشور را داشتیم.

وی اظهار داشت: استان کرمان با ۷۹۷ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری رتبه نخست کشور، ۴۲۰ کیلومتر فوکسیل و ۱۹۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم رتبه دوم کشور را طی یکسال گذشته به‌دست آورد و در حوزه ایمنی چهار هزار و ۴۶۸ کیلومتر خط کشی جاده‌ها و ۱۳ هزار و ۸۸ مترمربع تابلو اطلاعاتی، بیش از ۱۷ هزار جهت نما، یکهزار و ۵۰۸ پل و دماغه را ایمن سازی و ۳۱ کیلومتر گاردریل نصب شده که رتبه های برتر کشور را در این زمینه داریم.

وی اضافه کرد: اداره‌کل راهداری در ۲ بخش نگهداری راه‌ها و مدیریت حمل و نقل خدمات می‌دهد و این استان به لحاظ وسعت و طول راه‌ها و تناژ بار حمل شده جایگاهی خاص در کشور دارد.

جایگاه کرمان در حمل بار کشور ۲ رتبه ارتقا یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: ۳۲.۷ میلیون تن‌بار سال گذشته از مبدا استان کرمان حمل شده و در حالی که طی سال ۹۷ رتبه پنجم کشور را داشتیم که با همت همکاران و حمل و نقل به رتبه سوم کشوری رسیدیم.

وی ادامه داد: ارتقای استان کرمان در حالی رقم خورد که طی یک سال گذشته حمل بار در کشور افزایش چندانی نداشت و بار حمل شده از کرمان بیشتر مواد معدنی، سیمان و مواد نفتی بوده است.

حاج‌سیدعلیخانی گفت: ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر راننده و ۱۳ هزار ۵۰۰ کامیون در قالب ۲۹۴ شرکت حمل و نقل بار در این حوزه استان کرمان فعالیت می‌کنند.

کرونا باعث افت ۴۸ درصدی مسافران جاده‌ای کرمان شد

وی یادآور شد: سالانه ۶.۴ میلیون نفر مسافر از مبدا استان کرمان به داخل‌ و خارج استان جابجا می‌کنیم که در این زمینه در رتبه پنجم کشور قرار داریم که با شیوع ویروس کرونا اُفت چشمگیر ۴۸ درصدی در سفرهای جاده‌ای عمومی داشتیم.

وی افزود: پنج هزار و ۱۰۰ راننده و ۱۱۳ شرکت و موسسه مسافربری در استان کرمان در حال فعالیت هستند و این استان با ۲ هزار و ۳۷۰ دستگاه سواری کرایه دومین استان کشور، ۷۲۰ دستگاه اتوبوس و ۸۲۰ دستگاه مینی‌بوس و سه هزار و ۸۱۴ دستگاه وسیله نقلیه برای حمل مسافر برون شهری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: هفت پایانه مسافربری در استان کرمان فعالیت دارد که در هفته دولت پایانه سیرجان نیز به بهره‌برداری رسید.

کرمان در تعداد دوربین ثبت تخلف جزو سه استان نخست کشور

وی با اشاره به سامانه‌های هوشمندسازی جاده‌ای و حوزه فنی گفت: ۱۴۹ دوربین ثبت تخلف فعال در استان کرمان داریم که از این حیث جزو سه استان برتر کشور است.

حاج‌سیدعلیخانی با بیان اینکه ۱۰۲ محور به سامانه تردد شمار مجهز شدند و ۲۷ دوربین نظارتی داریم ادامه داد: از این میزان چهار عدد طی یکسال گذشته فعال شده به صورت شبانه روزی تصویر برداری می‌کنند.

وی افزود: ۶ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در استان‌ کرمان نصب شده که این سامانه ها میزان بار را اندازه گیری می کنند و تخلفات افزایش بار موجب جریمه می‌شود.

کرمان رتبه دوم کشور را در مدیریت سامانه هوشمند کسب کرد

وی اضافه کرد: امسال راه اندازی سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان تمامی اطلاعات انسداد راه‌ها و شرایط جوی را به اطلاع مردم می‌رساند و افراد می‌توانند تعداد مسیرها و نحوه حرکت را از این طریق دریافت کنند.

دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان کرمان گفت: این استان طی یک‌سال گذشته با کسب ۹۲.۷ درصد رتبه دوم کشور را در مدیریت سامانه هوشمند جاده‌ای کسب کرد.

وی بیان داشت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضمن ارائه خدمات، نقش مهمی در ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی دارند و در این راستا ۵۷ درصد از تصادفات جاده‌ای این استان ناشی از خواب آلودگی و واژگونی بوده است.

حاج‌سیدعلیخانی افزود: ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی ‌در حال بهره‌برداری و موافقت اصولی برای ۴۴ مجتمع صادر شده که در حال تامین زمینه و نقشه هستند و ۴۳ مورد در مرحله احداث قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک هفته دولت گفت: انعکاس عملکرد دولت موجب ایجاد نشاط اجتماعی می‌شود و کمک رسانه ها در این حوزه موجب ارتقای خدمات است.

محمد زنگی‌آبادی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: سامانه ۱۰۰۰۰۳۴۱ به صورت دوطرفه آماده دریافت شکایات مردمی و مدیریت سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها به این استان واگذار شده و این طرح به‌روز اطلاعات را دریافت و به مردم ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha