۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 1225
کد خبر: 84016774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی خط تولید هند راب و مشتقات آن در فاروج

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸
کد خبر: 84016774
راه‌اندازی خط تولید هند راب و مشتقات آن در فاروج

بجنورد- ایرنا- خط تولید «هند راب» (ماده ضدعفونی دست و سطوح) و مشتقات آن، همزمان با هفته دولت، روز چهارشنبه در شهرستان فاروج راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج در آیین گشایش این واحد به خبرنگار ایرنا گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی، گامی دیگر در مسیر توسعه «آساک» به عنوان تنها واحد تولید الکل استان برداشته شد که امسال و پس از ۱۱ سال تعطیلی، با شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود را ازسر گرفت.

احسان افتخاری افزود: خط تولیدی هند راب با سقف تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر فعال شده که نیاز استان به محلول ضدعفونی دست و سطوح را تامین می کند.

وی بیان داشت: خط تولید مواد ضد عفونی دست و سطوح با ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده، زمینه اشتغال ۲۷ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد تنها واحد تولیدی اتانول ۹۶ درصدی استان است، گفت: این واحد روزانه ۱۵۰۰ لیتر اتانول تولید می کند که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از تولیدات آن به دیگر استان ها ارسال می شود.

افتخاری با اشاره به تعطیلی ۱۱ ساله واحد آساک فاروج، گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد در فروردین امسال ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

کارخانه تولید فرآورده های گندمی فاروج در آبان سال ۸۳ فعالیت خود را در زمینه تولید الکل اتیلیک، سرکه صنعتی و سرکه خوراکی آغاز کرد اما بروز مشکلاتی از جمله در تامین مواد اولیه، موجب تعطیلی این کارخانه شد که تا سال ۹۸ به درازا کشید.

از فروردین ۹۹ با توجه به نیازهای ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا، این واحد با تعویض دیگ بخار فعالیت خود را برای تولید الکل طبی و صنعتی و پاسخگویی به نیاز استان آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha