۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84017612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناآرامی‌ها در ویسکانسین ۳ کشته برجا گذاشت

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبر: 84017612
ناآرامی‌ها در ویسکانسین ۳ کشته برجا گذاشت

تهران – ایرنا– سومین شب اعتراض‌ها در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا نسبت به رفتار خشن پلیس علیه یک شهروند سیاهپوست آمریکایی، به خشونت گرائید که در جریان آن سه نفر کشته و یک تن زخمی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری های غربی، تیراندازی در این شهر اندکی قبل از نیمه شب سه شنبه آغاز شد که در جریان آن سه نفر کشته شدند.

آرامش شهر کنوشا از روز یکشنبه زمانی که «جاکوب بلیک» جوان سیاهپوست آمریکایی هدف شلیک گلوله های پلیس قرار گرفت، برهم خورده و این شهر صحنه اعتراض های مردمی است. ویدئویی منتشر شده نشان می دهد که پلیس از پشت چندین بار بلیک ۲۹ ساله را هدف قرار داده است.

خانواده و وکیل مدافع بلیک گفتند که چهار گلوله از هفت گلوه شلیک شده از سوی پلیس به وی اصابت کرده و او را فلج کرده است.

روز سه شنبه وکلا و پدر جاکوب گفتند که پلیس ویسکانسین به کمر این جوان شلیک کرده و وی حالا از ناحیه کمر به پایین فلج شده و پزشکان نمی‌دانند که آیا این وضعیت [فلج] دائمی است یا خیر.  

به گفته «پاتریک سالوی» وکیل خانواده بلیک، به دلیل تیراندازی یکشنبه شب در کنوشا به جاکوب، آسیب جدی به روده بزرگ، روده کوچک، کلیه، کبد و معده او وارد شده است.  

درگیری‌های شب گذشته پس از آن رخ داد که معترضان با نادیده گرفتن قانون منع رفت و آمد شبانه در خیابان‌ها حضور یافتند و همزمان پلیس ضد شورش وارد عمل شد. با این حال، گمان نمی‌رود که پلیس در تیراندازی‌های شب گذشته دخالتی داشته است.

گزارش‌ها حاکی است که شب گذشته ده‌ها فرد مسلح در این شهر مستقر بودند که طبق گزارش‌ها، از فروشگاه‌ها در مقابل حمله محافظت می‌کردند.

شامگاه سه شنبه پورتلند، اورگان و لوئیزویل نیز صحنه درگیری پلیس با معترضان ضدنژادپرستی بود.

این تجمعات اعتراضی گسترده در سراسر آمریکا از روزی آغاز شد که «جورج فلوید» یک سیاهپوست دیگر بر اثر رفتار خشونت بار پلیس جان باخت.

یک تیم حقوقی قصد دارند شکایتنامه ای را علیه پلیس به دلیلی تیراندازی به بلیک تنظیم کند.

پلیس اعلام کرده که اطلاعات اندکی از آنچه روی داده است، در اختیار دارد به جز اینکه نیروهای پلیس به یک مناقشه خانوادگی واکنش نشان می دادند. نام ماموران مرتکب این حمله فاش نشده است.

در همین حال، پلیس در سومین شب اعتراض ها در کنوشا برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور شلیک کرد و سپس خودروهای زرهی و افسرانی با سپر برای عقب راندن معترضان به صحنه آمدند.

«تونی ایورز» فرماندار ویسکانسین خواستار آرامش شد و درعین حال با اعلام وضعیت فوق العاده در شهر کنوشا، تعداد نیروهای گارد ملی مستقر در شهر را از ۱۲۵ نفر به ۲۵۰ نفر افزایش داد.

همچنین جمعیتی از معترضان خشمگین، بخشی از بناهای شهر کنوشا را تخریب کردند و بیش از ۳۰ مورد آتش سوزی در مرکز شهر به راه انداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha