نشست رئیس‌جمهوری با مدیران رسانه‌ها تاثیرگذار و مثبت است

تهران- ایرنا- مدیر مسئول روزنامه «دنیای اقتصاد»، در مورد نشست رئیس‌جمهوری با مدیران رسانه‌ها دیروز (سه‌شنبه، چهارم شهریور) گفت: قطعا این نشست‌ها تاثیرگذار و مثبت است و البته بهتر بود به طور مستمر برگزار می‌شد.  

نشست خبری رئیس جمهوری با مدیران ارشد رسانه ها روز گذشته چهارم شهریور برگزار شد. نشستی که در سال پایانی دولت دوازدهم هم مروری کوتاه بر شرایط هفت سال گذشته کشور بود و هم تبیین اجمالی اقدامات دولت های اول و دوم تدبیر و امید برای بهبود این شرایط.

در این دیدار مدیران ارشد رسانه ای پرسش های خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند و رئیس‌جمهوری تا حد امکان به آن ها پاسخ های روشن داد. در این دیدار مدیران رسانه‌ای مدیران عامل خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، ایلنا، مهر، فارس و تسنیم و مدیران مسئول روزنامه‌های ایران، دنیای اقتصاد، اطلاعات، شرق، اعتماد و همشهری حضور داشتند.

این جلسه دو روز بعد از آن برگزار شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت، با اشاره به خبرهای بزرگ و مهمی که رئیس‌جمهور و اعضای دولت در گزارش‌های خود اعلام کردند، افزودند: هفته‌ی دولت فرصت مناسبی برای تبیین و اطلاع‌رسانی خدمات اعضای دولت و نقد نقاط قوت و ضعف است که دولت باید بیش و پیش از دیگران به نقد درونی بپردازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولتمردان توصیه کردند: در گزارش‌هایی جامع و صادقانه، آنچه توانستید و آنچه قرار بود اما نتوانستید را برای مردم بیان کنید که مردم از این‌گونه گزارش‌های صادقانه، خرسند و امیدوار می‌شوند.

علیرضا بختیاری، مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد که در این نشست حضور داشت درباره برگزاری این نشست به ایرنا، گفت: قطعا این نشست‌ها تاثیرگذار و مثبت است و البته که به نظر بنده باید هر سال و یا دو سال یک بار برگزار می‌شد.  

 این نشست‌ها برای تبادل افکار و بر مبنای تعامل و همفکری است؛ نه مصاحبه بنابراین حتما می‌تواند در فضایی مناسب و در زمان مشخص به کمک مدیران دولتی بیاید.

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد با بیان اینکه نباید دیدار مدیران رسانه‌ها با رئیس‌جمهور برای انجام مصاحبه تلقی شود، افزود: این نشست صرفا پرسش و پاسخ و تبادل نظر و افکار بود که البته می‌توانست طولانی‌تر و چالشی‌تر از این هم برگزار شود.

بختیاری درباره نوع انعکاس عملکرد دولت در رسانه‌ها، توضیح داد: رئیس جمهور در این نشست به‌درستی اعلام کردند در کشور ما به دلیل نبود حزب به معنای واقعی برخی رسانه‌ها نقش احزاب را بازی کنند درحالی که رسانه‌ حرفه‌ای باید با حفظ دیدگاه خود آنچه را واقع می‌شود به درستی و باصداقت تجزیه و تحلیل کند.

نگاه صرف انتقادی یا حامی بودن هر نوع رفتاری از طرف دولتمردان توسط رسانه قطعا آسیب‌زاست و اعتماد عمومی از رسانه ها را از بین می‌برد.

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد تاکید کرد: ما در روزنامه خود اعتقاد به اقتصاد رقابتی داریم و رفتارهای دولتی را که همسو با این تفکر باشد حمایت و در غیر این صورت انتقاد خواهیم کرد.

بختیاری درباره نقش رسانه در ارتباط دولت با ملت نیز گفت: قطعا رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی وسیله‌ای است که روابط مردم و حاکمیت و دولت‌ها را شکل می‌دهد مشروط بر اینکه نگاه دولت و حاکمیت به رسانه نگاه کمکی، دوستی و همیاری باشد نه مزاحم.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا نمی‌توان نقش رسانه را کم اهمیت جلو داد و در واقع تعریف رسانه به معنای عامل آن یعنی فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب و تصویری که می‌توانند بر افکار عمومی و مردم تاثیرگذار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha