این پاسخگویی در اجرای برنامه پنجم دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در خصوص ارتباطات مردمی و نیز ماده ۱۷ تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مبنی بر تشکیل میز خدمت و با هدف ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، ارتقای سطح رضایتمندی، بررسی و رفع مشکلات شهروندان و تسهیل در خدماترسانی، با اطلاع رسانی و هماهنگی قبلی از طریق شماره گیری تلفن ۱۱۱ با هماهنگی دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی انجام گرفته است.
اهم موارد مطرح شده توسط مردم در ارتباط مستقیم با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سرپرست تعزیرات حکومتی و مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، درخواست تسهیلات و تامین کالا برای واحدهای تجاری و حمایتی، رسیدگی و نظارت بیشتر بر برخی صنوف گرانفروش، گازرسانی یا تسریع در انجام پروژههای گازرسانی روستاهای فاقد گاز، پیگیری مشکلات انشعاب گاز، پیگیری مشکلات پیمانکاران و کارگران بود.
به منظور رسیدگی به درخواستهای مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی با حضور در محل سامانه سامد به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راهاندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهرهگیری از این سامانه در کشور است و هماکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان میگذرد.
نظر شما