هادی ابراهیمی عصر پنجشنبه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و کسب و کار ها افزود: بخش گردشگری در استان هرمزگان طی ماههای اخیر متحمل ضرر و زیان قابل توجهی شده که مجموعه های اقامتی و هتل ها را نیز شامل شده است.
وی ادامه داد: یکی از اولویتهای این اداره کل، احقاق حقوق کارگران است که در خصوص اخراج کارگران هتل هرمز نیز اقداماتی از جمله بررسی درخواست بیمه بیکاری افراد متقاضی، برگزاری جلسات با مسوولان هتل در خصوص پرداخت مطالبات و رسیدگی به شکایات کارگران انجام داده است.
ابراهیمی اضافه کرد: بررسی درخواست بیمه بیکاری آن دسته از کارگران هتل هرمز که بیکار شدند توسط واحد بیمه بیکاری این اداره کل انجام و به تامین اجتماعی ارسال شده تا نسبت به پرداخت مقرری بیمه بیکاری آنها اقدام شود.
وی یاد آور شد: در خصوص رسیدگی به شکایت کارگران مبنی بر عدم پرداخت مزایای پایان کار نیز نشست هایی با مسوولان این مجموعه برگزار و مصوب شد در ۲ هفته مطالبات مذکور پرداخت شود.
این مقام مسوول گفت: شکایت تعدادی از کارگران این مجموعه در مراجع حل اختلاف این اداره رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، اگر تعهدات مسئوولان هتل هرمز در موعد مورد توافق به انجام نرسد بلافاصله پس از قطعیت آرای صادره مراجع حل اختلاف کار، این آرا جهت اجرا به اجرای احکام دادگستری ارسال می شود.
نظر شما