۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84019454
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی ۴۰۷ خانوار دامغانی از افتتاح طرح‌های جهادکشاورزی

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۴۰۷ خانوار از ۲۴ طرح افتتاحی ویژه هفته دولت امسال در این شهرستان بهره‌مند شدند.

سیدمحسن طباطباییان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۲۴ طرح جهاد کشاورزی این شهرستان در قالب طرح‌های زیربنایی، بهسازی قنات، بهسازی جاده‌های بین مزارع و سیستم‌های نوین آبیاری با صرف بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد که برای ۱۱۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل انجام گرفت.

وی اضافه کرد: بهسازی و ایجاد ۶ قنات در روستاهای بخش آباد، شوکت آباد، رومنان، یزدان آباد و معلمان با حجم عملیات حدود ۱۹ هزار متر و صرف ۷۶ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال اعتبار از جمله طرح‌های هفته دولت امسال است. 

طباطباییان مشکلات رفت و آمد بین مزارع را از بزرگترین مشکلات باغداران و کشاورزان منطقه عنوان کرد و گفت: در هفته دولت امسال، چهار مسیر و جاده بین مزارع در مزارع لارکوه دیباج، منطقه رستاق، سبحان و دامنکوه جزن با هدف دسترسی بهتر کشاورزان به مزارع بهره‌برداری شد. 

وی ادامه داد: برای ایجاد جاده‌های بین مزارع به طول حدود سه کیلومتر، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی هزینه شد. 

طباطبائیان اظهار داشت: تسطیح اساسی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی به تعداد پنج طرح در حجم ۷۲ هکتار با اعتبار چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت امسال است. 

وی تصریح کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار در روستاهای ورکیان، امین آباد، علی آباد، حسین آباد حاج علینقی، کلاته رودبار و عباسان، از جمله طرح‌های هفته دولت امسال است که در ۳۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهر عملیاتی شد.

طباطبائیان گفت: برای اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در این مناطق بیش از ۹۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از افتتاح سه طرح خط انتقال آب خبر داد و گفت: هشت هزار و ۶۵۲ متر خط انتقال آب با هدف کاهش هدررفت آب و افزایش راندمان در روستاهای ورکیان، غنی آباد و خورزان با صرف بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد. 

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha