۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84021774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص سهمیه ۲۰۰ لیتر برثانیه ای آب برای شهرک های صنعتی البرز

کرج - ایرنا - سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اعلام کرد که با پیگیری های استاندار البرز ، سهمیه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ای آب از سدهای البرز به شهرک های صنعتی این استان به خصوص شهرک صنعتی اشتهارد اختصاص یافت.

علی مهدی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مشکل تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف اصلی شرکت شهرک های صنعتی، ایجاد زیرساخت های لازم برای تامین سرمایه است.

وی اظهار داشت: تامین آب یکی از مهمترین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری است که اکنون در شهرک های صنعتی کوثر، امیدالبرز و اشتهارد با کمبود شدید منابع آبی روبرو هستیم به طوریکه این شهرک ها در مناطق فوق بحرانی تامین آب قرار گرفته اند.

وی بر پیگیری استاندار برای رفع این معضل اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که هفته گذشته وزیر نیرو از استان داشت، ۲۰ میلیون متر مکعب معادل ۶۳۵ لیتر بر ثانیه آب از محل سدهای امیرکبیر و طالقان به استان تخصیص داده شد.

مهدی پور افزود: از این میزان، مقرر شد که ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرک های صنعتی به خصوص شهرک صنعتی اشتهارد اختصاص یابد که با این میزان آب مشکل کمبود آب در شهرک های صنعتی برطرف خواهد شد.

وی یکی از برنامه های شرکت شهرک های صنعتی را خرید چاه دانست و تصریح کرد: علیرغم قیمت بالایی که خریدچاه دارد ولی وظیفه پیگیری تامین به موقع آب را داریم.

رفع مشکل تامین برق شهرک های صنعتی

مهدی پور ادامه داد: تفاهم نامه ای سه جانبه بین شرکت برق منطقه ای تهران، استانداری البرز و شرکت شهرک های صنعتی البرز منعقد شد که بر اساس این تفاهم نامه هزینه های احداث پست های برق را به صورت سه جانبه انجام شود.

وی گفت: همچنین قرار است که یک پست سیار در شهرک صنعتی کوثر تا پایان سال مستقر شود که با استقرار این پست سیار ۲۴ مگاوات برق به شهرک صنعتی کوثر اضافه می شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اضافه کرد: همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی کوثر در روزهای گذشته به بهره برداری رسید که ظرفیت آن ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز است که با رقم تقریبی ۶.۵ میلیارد تومان هزینه ساخته شد.

وی همچنین به تامین گاز شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: خط لوله ۳۶ اینچی از بویین زهرا به سمت کرج در حال انجام است که با این کار مشکل تامین گاز شهرک های صنعتی استان برطرف خواهد شد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha