معاون شهردار:نام‌گذاری اماکن کرمان فرهنگ شهادت را در جامعه گسترش می‌دهد

کرمان - ایرنا - معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان گفت: بزرگترین و پرجلوه‌ترین خیابان‌های این شهر در ادامه خون شهدا و فریاد حق‌طلبی آنان به نام شهدا و به‌خصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده که این اقدام علاوه بر فرهنگ‌سازی، ایثار و سایر سجایای شهدا را در جامعه گسترش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، رضا دادگرپور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: راه‌اندازی و تجهیز دفتر پروژه تملک و آزادسازی محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تسهیل در امور ارباب‌رجوع و سرعت‌دهی به روند پروژه، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دفتر روز چهارشنبه هفته جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از علت‌های راه‌اندازی این دفتر، تسهیل دسترسی مالکان به سبب نزدیکی آن به محل اجرای پروژه‌ بود و دیگر اینکه آن‌ها درگیر پیچ‌وخم‌های اداری نشوند و امور مربوط به‌صورت مستقیم در این دفتر پیگیری شود. 

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان با بیان اینکه اولویت شهرداری در احداث محور سپهبد شهید سلیمانی، ساخت فاز نخست این بزرگراه، از پل کوثر تا پل شهدای خلبان است، گفت: از آنجا که این مسیر موازی بلوار جمهوری‌اسلامی است و ساخت آن حجم زیادی از ترافیک این بلوار را کم می‌کند، تملک املاک فاز نخست در اولویت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ۵۵ تا ۶۰ ملک با متراژ حدود ۸۰ هزار مترمربع برای فاز نخست بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی باید تملک شود که در حال برآورد هزینه این مرحله هستیم.

دادگرپور افزود: با بیان اینکه تملک املاک همواره مشکلات خاصی دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های مربوط بتوانیم پروژه آزادسازی محور سپهبد شهید سلیمانی را با کمترین چالش پیش ببریم.

وی با تاکید بر تلاش برای بهره‌برداری فاز نخست این طرح از پل کوثر تا پل شهدای خلبان طی سال‌جاری بیان داشت : بخشی از اعتبار مورد نیاز با مجوز شورای اسلامی شهر کرمان تأمین می‌شود و همچنین این بخش در مرحله تأمین زمین برای معاوضه قرار دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان با اشاره به برخی از املاک مسیری که علاوه بر میزان تملک‌شده،‌ بخشی از ملک باقی‌ می‌ماند ادامه داد: مالکان می‌توانند برای املاک‌شان تقاضای پروانه ساختمانی بدهند و به‌ازای مقداری از ملک که برای مسیر تملک شده، پروانه ساختمانی بگیرند.

وی تأکید کرد: شهرداری برای کسب رضایت مالکان این مسیر همکاری کامل دارد که اقدامی در خور شأن سپهبد شهید سلیمانی انجام شود.

دادگرپور با اشاره به اینکه امکان استفاده از مشارکت سرمایه‌گذار برای آزادسازی املاک محور سپهبد شهید سلیمانی وجود دارد، گفت: تاکنون ۲ سرمایه‌گذار در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینک در مرحله مذاکره با این سرمایه‌گذاران قرار داریم و آن‌ها برای مشارکت ضمن تملک املاک، سهم مربوط به مسیر را به شهرداری بدهند و اگر باقی‌مانده داشت، از ارزش‌افزوده باقی‌مانده ملک استفاده کنند یا اینکه ملکی را تملک کرده و به‌ازای آن، از شهرداری زمین دریافت کنند.

دادگرپور تصریح کرد: تمامی مسیر بزرگراه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از پل شهید بهشتی(سیدی) تا انتهای بلوار جمهوری‌اسلامی(میدان پرواز) ۱۶ کیلومتر و فاز نخست آن از پل کوثر تا پل شهدای خلبان، سه کیلومتر است.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های اولیه با ادارات راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، دادگستری کل انجام شده و تمامی ارگان‌ها قول همکاری داده‌اند که این پروژه هرچه سریع‌تر اجرا شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha