رییس اتاق بازرگانی فارس: حمایت از صادرات غیرنفتی راهکار تامین ارز است

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت را آرزوی هر ایرانی دانست و گفت: برای تحقق این مهم نیازمند حمایت از صادر کنندگان و تقویت صادرات غیر نفتی هستیم.

جمال رازقی، عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: امروز کشور تحت شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد و صادرات نفت نیز به میزان بسیار زیادی کاهش یافته، بنابراین برای تامین ارز مورد نیاز کشور باید از صادرات غیرنفتی حمایت کنیم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه از محل ارز حاصل از صادرات غیر نفتی می‌توان کشور را از زیر بار فشار تحریم‌ها تا حد قابل توجهی نجات داد اما باید در نظر داشت که باطل کردن و یا عدم تمدید کارت بازرگانی به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، بازارهای صادراتی را تهدید می‌کند. 

تجربه بخش خصوصی برای عبور از تحریم‌ها به کار گرفته شود
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در این نشست گفت: در شرایطی که کشور تحت تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه قرار دارد باید تجربه بخش خصوصی برای عبور از این شرایط به کار گرفته شود.
خسرو فروغان افزود: امروز کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و برای نبرد در این جنگ باید از افسران جنگ اقتصادی کشور حمایت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha