۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84024530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: تالارهای پذیرایی با ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی می‌شود

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: تالارهای پذیرایی پس از چند ماه تعطیلی با ۵۰ درصد ظرفیت و مشروط به عدم برگزاری مراسم رقص و پایکوبی و قهوه‌خانه‌های سنتی نیز بدون عرضه قلیان از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه جاری بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به دستورالعمل‌های استانی برای بازگشایی برخی صنوف اظهار داشت: کنترل کرونا در سقز نشان دهنده مشارکت خوب مردم برای مقابله با این ویروس است.

وی به شهروندان سقزی توصیه کرد فاصله گذاری هوشمند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را به عنوان راهکار اصلی پیشگیری از کرونا و رهگشای معیشت و سلامت خود مورد توجه قرار دهند.

کریمیان ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم، افزود: کنترل کرونا در سقز گامی جمعی و نشان دهنده مشارکت مطلوب مردم است.

فرماندار ویژه سقز خطاب به رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برای اعمال دستور جدید ستاد مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی سالن های ورزشی گفت: بسترهای لازم برای فعالیت‌ رشته‌های ورزشی غیر از شنا و کشتی فراهم شود.

کریمیان تاکید کرد: اعمال محدودیت ها در راستای حفاظت از جان مردم و عمل به توصیه‌های ستاد کرونای کشوری و استانی است و رعایت این موارد و بازتاب آن، پایش می‌شود و در صورت عدول از آن و افزایش بیماران مبتلا به کرونا، تصمیم‌های جدید اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی از برگزار کنندگان مراسم عزاداری محرم و همچنین کنکور سراسری بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکر و بر تشدید نظارت بر کنترل کیفی و کمی نوشت افزار، کیف و کفش و مانتو شلوار مدارس، نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم با بیان اینکه در آستانه موج سوم کرونا قرار داریم، گفت: مردم همچنان فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها و زدن ماسک در اماکن عمومی را رعایت کنند.

دکتر انور بهرامی افزود: در روزهای گذشته موارد ابتلا به کرونای مثبت در سقز بیشتر شده که نشان دهنده ورود شهرستان به موج سوم است که این موضوع بدلیل تغییرات آب و هوایی و آغاز بیماری‌هایی فصلی چون سرماخوردگی و آنفلوآنزا و سفرهای تابستانی است.

وی با اشاره به خستگی کادر درمان تاکید کرد: مردم اگر شرایط بهداشتی و توصیه ها را رعایت نکنند، پزشکان و پرستاران و مجموعه درمانی شهرستان برای موج سوم کرونا آماده نیستند و بار زیادی متحمل خواهند شد.

بهرامی با اشاره به تشکیل کارگروه نظارت بر تالارهای پذیرایی یادآور شد: بدلیل خطرناک بودن اجتماع ها، در صورت باز شدن این اماکن باید متصدیان تالار بر اساس دستورالعمل ویژه فعالیت کنند در غیر این صورت دوباره تعطیل می‌شوند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha