۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 84025023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم: گسترش کمّی آموزش عالی متوقف می‌شود

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۳۶
کد خبر: 84025023
معاون وزیر علوم: گسترش کمّی آموزش عالی متوقف می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گسترش کمّی آموزش عالی در استان‌ها متوقف می‌شود زیرا آموزشی که نتواند به نیازهای کشور پاسخ بدهد، توجیه ندارد.

دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف شامگاه چهارشنبه در بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت علوم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای طرح آمایش آموزش عالی را آغاز کرده و پیش می برد که یکی از زیرطرح های آن ساماندهی مووسسات آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه سه هدف مشخص برای ساماندهی موسسات آموزش عالی دنبال می شود، گفت: یکی از این اهداف ارتقای کیفی نسبت به وضع موجود، دیگری متناسب سازی رشته ها با نیازهای استان ها و کشور و سومین هدف نیز استفاده بهینه از امکانات و اعتباراتی است که در اختیار بخش آموزش عالی قرار می گیرد.

وی افزود: برای تحقق این اهداف، وضعیت آموزش عالی خراسان شمالی نیز با حضور مسوولان دانشگاههای این استان بررسی و پیشنهادهایی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، مطرح شد که همراهی خوبی به منظور تحقق این اهداف در خراسان شمالی وجود دارد.

رحیمی شعرباف در خصوص دغدغه تعیین تکلیف و ادغام دانشگاه تک‌جنسیتی (دخترانه) کوثر بجنورد در دیگر دانشگاه ها، گفت: تلاش خواهیم کرد که این دغدغه برطرف شود و وزارت علوم نیز سیاست ارتقای کیفی آموزش عالی در این استان را دنبال می کند و البته درخواست استاندار خراسان شمالی مبنی بر ایجاد مقاطع دکترا در استان نیز به وزارت علوم و شورای گسترش دانشگاه ها منتقل خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر خراسان شمالی در پی ارتقای کیفی و ایجاد مقاطع دکترا با کیفیت بالا و در حد استان هایی چون خراسان رضوی است، باید به دنبال ایجاد دانشگاهی جامع در حد دانشگاه جامع مشهد باشد و این امر را باید با همراهی وزارت علوم در یک برنامه ۳ تا ۵ ساله پیگیری و محقق سازد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس رویکرد جدید این وزارتخانه، افزایش رشته های کارشناسی در دانشگاهها متوقف و این رشته ها ساماندهی خواهند شد.

رحیمی شعرباف خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بسیار زیاد مووسسات آموزش عالی در کشور هم اکنون هیچ استانی نیازمند استانی دیگر برای تربیت دانش‌آموخته نیست، لذا هر برنامه ای که در وزارت علوم برای خراسان شمالی در نظر گرفته می شود باید حداقل تا مقطع کارشناسی بر مبنای نیازهای استان باشد.

حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۳۹ دانشگاه و مووسسه آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha