دانشگاه محقق اردبیلی رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه محقق اردبیلی از ورود این دانشگاه به رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ دانشگاه‌های برتر جهان با کسب رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا ، دکتر عزیز حبیبی روز پنجشنبه افزود: در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته که دانشگاه محقق اردبیلی به شایستگی در رتبه‌بندی جهانی در بازه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی و در بین دانشگاه‌های جامع کشور به همراه دانشگاه‌های کردستان، تبریز،  شهید بهشتی و یاسوج رتبه سوم، در بین دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفتم و در بین کل دانشگاه‌های کشور رتبه یازدهم را کسب کرده است.

وی گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از  معتبرین نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر دنیا مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است.

حبیبی تصریح کرد: این رتبه‌بندی در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته‌ و منبع اطلاعاتی مورد استفاده در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ داده های استنادی پایگاه SCOPUS  بوده است.

وی اظهارداشت: توفیقات این دانشگاه در زمینه‌های مختلف مرهون عزم ، اراده و تلاش بی‌وقفه همه اعضای هیات علمی اندیشمند، دانشجویان مستعد و خلاق، کارمندان پرتلاش و برنامه‌ریزی هدفمند دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری است که نمونه بارز آن ورود در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی در ۲ سال اخیر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha