۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 84026310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس آذربایجان‌غربی ۱۵ شهریور دایر خواهد بود

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84026310
مدارس آذربایجان‌غربی ۱۵ شهریور دایر خواهد بود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: تمامی مدارس استان در ۱۵ شهریورماه بازگشایی و کادر مدرسه در مدارس حضور خواهند داشت.

ابراهیم محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان در مدرسه گروه‌بندی شده و مسوولان مدارس به اولیا روزهای حضور دانش اموزان را اطلاع خواهند داد.

وی با بیان اینکه هیچ تجمعی در مدارس نباید انجام شود،ادامه داد: حضور دانش آموزان با رعایت گروه‌بندی و رعایت فاصله اجتماعی و با در نظر گرفتن فضای مدرسه، کلاس، محیط مدرسه، راهروها باید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت دو طرفه است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای خانواده ها و دانش آموزان ضروریست و بخشی را باید خانواده ها و دانش آموزان و بخشی را باید مسوولان مدرسه رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی شخصی و ماسک برای دانش آموزان یک ضرورت است  ادامه داد: سعی شده تا دانش اموزان با آرامش خاطر در مدارس حضور یابند.

محمدی بیان کرد: با وجود تعطیلی های ماه محرم، تا کنون بیش از ۵۸۰هزار نفر برای برای سالتحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تعداد دانش اموزان استان با افزایش ۱۳ هزار نفری نسبت به سال گذشته به ۶۲۰ هزار نفر برسد.

وی گفت: به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم استان ثبت نام بخشی از دانش اموزان تا مهر و ابانماه به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به تولید محتوا و تشکیل بانک اطلاعاتی محتوا در مدرسه و مناطق آموزشی استان افزود: تاکنون ۲۰ هزار محتوا تولید و آمده ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه با مناطق و مدارس جهت تهیه نقشه دسترسی دانش آموزان به آموزش با بهره مندی کلیه دانش آموزان از فرآیند آموزش انجام شده‌است افزود: به همت اداره فناوری اداره کل در بستر برنامه شاد امکان برگزاری کلاس ۲۵۰ نفره میسر شده‌است.

سال گذشته بیش از ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل بودند.

استان آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار و ۴۰ واحد آموزشی است که از این تعداد سه هزار و ۶۵ مدرسه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha