۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84028497
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برداشت آفتابگردان از هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی مانه و سملقان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- برداشت آفتابگردان از سطح هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی هفته جاری آغاز شده است که جمع‌آوری محصول تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان روز یکشنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار سطح زیر کشت هزار هکتار آبی و ۷۰۰ هکتار دیم و ۴۰۰ هکتار نیز کشت دوم است.

هادی قهرمانیان میانگین عملکرد برداشت آفتابگردان در هر هکتار  در اراضی دیم را ۷۰۰ کیلوگرم و آبی را هزار و ۸۰۰ کیلوگرم دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار تن  محصول از این میزان اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: ۶۰ درصد آفتابگردان این شهرستان به صورت آجیل و ۴۰ درصد دیگر به کارخانه های روغن کشی حمل می شود.

قهرمانیان اظهار داشت: در این شهرستان هفت واحد صنفی در ارتباط با خرید دانه های آفتابگردان فعالیت می کند که دانه های خریداری شده را پس از فراوری در اختیار فروشگاه های آجیل و تنقلات استان قرار می دهند.

وی عنوان کرد: برای خرید تضمینی تخمه آفتابگردان مراکز خرید آماده دریافت محصول از کشاورزان هستند.

وی قیمت هر کیلوگرم آفتابگردان آجیلی را ۱۱۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم محصول ویژه روغن کشی نیز ۴۱ هزارو ۵۶۵ ریال است.

خراسان شمالی با تولید سالانه بیش از ۷۰ هزار تن انواع دانه های روغنی از بزرگترین تولید کنندگان است و شهرستان مانه و سملقان بیشترین تولید آفتابگردان را در استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha