۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84029853
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ در تنگنای انتخاباتی؛ وکیلی که به جای موکلش زندانی شد

تهران – ایرنا – با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تداوم بحران همه‌گیری کرونا و ادامه ناآرامی‌ها، مطرح شدن موضوعاتی همچون بی‌حرمتی ترامپ به سربازان کشته شده جنگ جهانی اول و انتشار کتاب مایکل کوهن وکیل شخصی سابق ترامپ، وی را هرچه بیشتر در تنگنای مبارزات انتخاباتی قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانههای آمریکایی با انتشار چاپ کتاب «بی وفایی» مایکل کوهن، وکیلی شخصی سابق دونالد ترامپ که سال ها برای وی کار کرده بود، به این نکته اشاره دارند که وی وکیلی بود که سال ها بسیاری از موارد خلاف وی را پوشش داده و شاهدی بر تمامی این اتهمات است، اما وی وکیلی شد که به جای موکلش و با وجود اشراف بر آنچه ترامپ پیش و چه در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶میلادی مرتکب شده بود، به جای وی به زندان فدرال افکنده شد.

شبکه خبری «سی. ان. بی. سی» (cnbc) دراین باره می نویسد: کوهن که به تازگی به دلیل مصون ماندن از همه گیری ویروس کرونا از زندان فدرال خارج شده و در بازداشت خانگی در نیویورک به سر می برد این کتاب را به تازگی نوشته و انتظار می رود روز پنجشنبه انتشار یابد.

سی. ان. بی. سی در ادامه گزارش می دهد: کوهن در مقدمه این کتاب نوشته است؛ «این کتابی نیست که رئیس جمهوری آمریکا بخواهد شما آن را بخوانید.»

بنابراین گزارش، کوهن در مقدمه این کتاب می نویسد: آخرین کلامی که می توانم با اعتماد کامل بگویم این است همانطوری که شما در حال ورق زدن صفحات این کتاب هستید و برای نخستین بار دونالد ترامپ واقعی را مشاهده می کنید، این آن کتابی نیست که رئیس جمهوری آمریکا بخواهد شما آن را بخوانید.

سی. ان. بی. سی با اشاره به مقدمه این کتاب گزارش می دهد: کوهن در این کتاب نوشته است؛ «ترامپ تلاش کرد تا خود را به دنیای ولادمیر پوتین و محفل میلیاردرهای فاسد اولیگارش وی وارد کند، من اینها را می دانم چراکه خود مجری این کارها بودم».

به گزارش رسانه های آمریکایی، وکیل شخصی پیشین ترامپ که عضو حلقه داخلی نزدیکان او بوده و به کارچاق کنی برای ترامپ اعتراف کرده، او را متقلب، دروغگو، حقه باز، زورگو، نژادپرست، متجاوز و و فریبکار توصیف کرده که از مقام و منصب ریاست جمهوری اختصاصا برای دستیابی به سود مالی شخصی خود، استفاده می کند.

کوهن خواستار محاکمه و زندانی شدن ترامپ شد

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) نیز روز گذشته (یکشنبه) در این باره گزارش داد: دراین کتاب کوهن خود را بعنوان «شاهدی مهم» بر «توطئه حق السکوت» می داند که قادر است پس از خروج ترامپ از کاخ سفید آنها را علیه وی به کار برد.

کتاب مایکل کوهن ترامپ را به «فساد» و «تقلب» متهم می کند.

هیل نوشت: کوهن در کتاب خود، ترامپ را «سرکرده جرائم سازمان یافته» و «استاد در فریبکاری» خوانده و افزوده   «او نیز مثل من در مورد جرایم رخ داده، گناهکار است و باید به زندان برود».

کوهن دراین باره گفته است: اعتراف می کنم که هرگز درک نکردم که چرا خوش خدمتی ترامپ تا این اندازه برایم معنا داشت، حتی تا به امروز نیز پاسخ درستی برای آن نیافته ام.

قیمت این کتاب ۳۲ دلار و ۵۰ سنت بوده و چنانچه خواننده ای قصد خرید این کتاب با امضای نویسنده آنرا داشته باشد باید مبلغ ۴۰ دلار پرداخت کند.

کوهن  که در سال ۲۰۱۸میلادی به دلیل تقلب مالیاتی، نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی، اقرار به دروغ گفتن به کمیته سنا و پرداخت حق السکوت به هنرپیشه های غیراخلاقی که تمامی آنها به گفته کوهن، به دستور ترامپ صورت گرفته بود، از سوی دادگاه فدرال به سه سال زندان محکوم شد.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha