وزیرخارجه عراق و سفیر آمریکا درباره همکاری‌ دوکشور گفت‌وگو کردند

بغداد - ایرنا - وزیر امور خارجه عراق و سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه در نشستی در باره همکاری های دو کشور تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از بیانیه وزارت امور خارجه عراق، «فواد حسین» و «متیو تولر» در این دیدار در مورد راه های افزایش همکاری‌های راهبردی و دو جانبه بغداد - واشنگتن و اهمیت فعال‌سازی راهکارهای هم افزایی مشترک در راستای تحقق منافع دو کشور رایزنی کردند.

دو طرف همچنین به گفت‌وگو در مورد دستاوردها و نتیجه های سفر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق و هیات همراه وی به واشنگتن پرداختند.

وزیر امور خارجه عراق و سفیر آمریکا همچنین بر اهمیت  تحقق و احترام به حاکمیت عراق و تثبیت منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق ۲۸ مرداد گذشته در راس هیات سیاسی و اقتصادی برای تکمیل گفت وگوهای راهبردی بین واشنگتن و بغداد به آمریکا سفر کرد.

دور دوم گفت وگوهای راهبردی با حضور نخست‌وزیر عراق و رییس جمهوری آمریکا به سرپرستی وزیران امور خارجه دو کشور در واشنگتن برگزار شد.

الکاظمی در این سفر با رییس جمهوری آمریکا و رییس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

نخست وزیر عراق همچنین با شماری از سناتورها و برخی از فعالان اقتصادی آمریکا دیدار کرد و از شرکت‌های آمریکایی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در عراق دعوت به عمل آورد. 

 الکاظمی را در این سفر وزیران امور خارجه، نفت، دفاع، برق، دارایی و مهاجرین و رانده شدگان همراهی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha