۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84030894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از نخستین رادیولوژی متحرک دیجیتال در جنوب غرب خوزستان

آبادان - ایرنا - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:برای نخستین رادیولوژی متحرک دیجیتال در جنوب غرب خوزستان در بیمارستان شهید بهشتی آبادان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هوشان شریعتی سه‌شنبه اظهار داشت:با استفاده از دستگاه‌های رادیولوژی پرتابل(متحرک) نیازی به جابجایی بیمار نیست و در بخش‌هایی مثل مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و زمانیکه بیمار امکان حرکت ندارد، دستگاه یادشده کاربرد بالایی دارد.

وی ارزش ریالی این دستگاه جدید را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این دستگاه با قابلیت تصویربرداری دیجیتال با کیفیت بالا از تمام اندام‌های بدن و همچنین راحتی کار با آن با توجه به قابلیت چرخش تیوپ اشعه ایکس در تمامی جهات، تا حدود زیادی نیازهای منطقه را برطرف خواهد کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، حرکت موتوری دستگاه بدون نیاز به برق شهری،  عدم نیاز به کلیشه و پروسه ظهور و ثبوت تاریکخانه، ارسال مستقیم تصاویر به پرینت، مجهز بودن به CD/DVD writer و سایر مزایا را از ویژگی‌های این دستگاه جدید برشمرد و گفت: همین مزیت‌‎ها باعث شده است محدودیت‌های دستگاه پرتابل آنالوگ در این مدل جدید وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha