۶۶۰ نوزاد از طریق درمان فوق تخصصی ناباروری والدین در زاهدان متولد شدند

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۶۶۰ نوزاد از طریق درمان فوق تخصصی ناباروری والدین از اردیبهشت سال ۹۶ تاکنون در مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان متولد شدند.

دکتر محمد هاشمی شهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به عنوان نخستین مرکز درمان زوج‌های نابارور در سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ۹۶ کار خود را در این استان آغاز کرده که با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

وی افزود: در این مرکز درمان ناباروری با روش IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و IUI (تلقیح داخل رحمی) بر اساس استانداردهای تعریف شده کشوری و جهانی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان از دستاوردهای بزرگ درمان ناباروری در سیستان و بلوچستان است خاطرنشان کرد: استاندارد قابل قبول برای موفقیت IVF در مراکز ناباروری ۲۰ درصد بوده ولی در مرکز درمان ناباروری مولود میزان موفقیت به بالای ۳۵ درصد رسیده که این امر از افتخارات بزرگ است.

وی ادامه داد: با گذشت حدود سه سال از فعالیت مرکز درمان ناباروری مولود در سیستان و بلوچستان توسعه این مرکز درمانی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است تا شاهد افزایش جذب توریسم درمانی در این مرکز باشیم.

هاشمی افزود: تا کنون ۲۰ نفر از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان برای درمان ناباروری در این مرکز پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: روزانه به ۵۰ بیمار در حیطه‌های مختلف در مرکز درمان ناباروری مولود خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌شود و با توجه به اینکه از سراسر استان و خراسان جنوبی و برخی از شهرهای استان کرمان نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند توسعه این مرکز کمک قابل توجهی به درمان ناباروری در استان خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha